Limburgers zien brood in plek bij Kooyhaven

• woensdag 21 maart 2007
  • Categorie:
  • 21 maart 2007

Anna Paulowna - De gemeenteraad van Anna Paulowna sprak zich in april 2005 unaniem negatief uit over de realisatie van Kooyhaven.
    Een bedrijf uit Limburg, actief in windenergie, is geïnteresseerd in vestiging in de Polder. Dat wil zeggen, wanneer de Kooyhaven daar gerealiseerd gaat worden. Het gaat daarbij om een complete bedrijfsverplaatsing, met meer dan vijfhonderd arbeidsplaatsen.

Wethouder Fijko van der Laan van de gemeente Anna Paulowna bevestigt dat verhaal. ,,Alleen hangt de toekomst van Kooyhaven niet af van de vestiging van slechts één bedrijf. Voor goederenvervoer hebben de Limburgers Kooyhaven nodig.’’

De gemeenteraad van Anna Paulowna sprak zich in april 2005 unaniem negatief uit over de realisatie van Kooyhaven. Om verschillende redenen stemden de Polderse partijen tegen dit voorstel. De Provincie wil opnieuw onderzoek doen naar Kooyhaven en bij dat overleg zijn naast Van der Laan ook Cor Hienkens, wethouder economische zaken van Den Helder, Schager burgemeester Gerrit Westerink - als voorzitter van het voormalig Gewest - en Arthur Helling, oud-wethouder van Hoorn, als onafhankelijke partij betrokken. ,,Alle discussiepunten en vragen die zijn gesteld, willen we beantwoorden’’, aldus Van der Laan. ,,Ook hebben we nu te maken met nieuwe zaken en inzichten, zoals de havenvisie van Den Helder.’’

Bron: NHD