College verwacht aanvragen voor drie grote ’Polenhotels’ in Hollands Krooon

• dinsdag 8 oktober 2019
  • Categorie: , , ,
  • HOLLANDS KROON - ANNA PAULOWNA -  Het college van Hollands Kroon verwacht dat er volgend jaar in elk geval drie aanvragen worden gedaan voor grootschalige huisvesting van arbeidsmigranten.

Mike Deutekom 8-10-2019

Dat blijkt uit de begroting voor 2020.

In het programma bedrijvigheid zegt het college zich in te zullen zetten voor grootschalige huisvesting ’van kwalitatief goede aard, die landschappelijk goed wordt ingepast’. ,,We verwachten in 2020 tenminste drie grootschalige initiatieven te kunnen vergunnen, zodat steeds meer tijdelijke medewerkers in Hollands Kroon op gegunde locaties kunnen verblijven. Voldoende en goede huisvesting zorgt er voor dat een belangrijk knelpunt voor economische groei van onze bedrijven wordt weggenomen en nieuwe bedrijven voldoende personeel in de nabije omgeving kunnen werven’’, aldus burgemeester en wethouders.

Datacenters

In de financiële plannen voor komend jaar komt ook de uitbreiding van het aantal datacenters in de gemeente ter sprake. ,,In 2020 richten we ons op het doorontwikkelen van een internationaal cluster van datacenters. We doen het relatiebeheer met datacenters en bereiden procedures voor’’, aldus het college.

Noordhollands Dagblad