LADA nu al verdeeld

• maandag 7 juli 2014
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - De val klapt dicht. Inmiddels is de eerste intern verdeelde stemming uitslag binnen LADA over een motie ven VVD/CDA een feit.

Berichtten wij in onze episteltje “Levensgevaarlijk” dd. 1 mei 2014 over het mogelijk in een coalitie met VVD en CDA opgaan van LADA en de Seniorenpartij; inmiddels is het dan zover. LADA is bezweken onder de druk van de vroegere VVD-vijand NAWIJN (wat heeft een burgemeester in hemelsnaam met deze coalitiesamenstelling te maken?) en de VVD formateur HOUTMAN, die geheel volgens het verwachtingspatroon de eigen politieke VVD-richting, ofschoon deze procentueel en absoluut de grootste verliezer is bij de GR-verkiezing 2014 Hollands Kroon, de coalitie binnen gerommeld hebben met de gelijke belangen club het zo christelijke CDA.

Welnu, CDA en VVD zijn oudgedienden in deze streek, en zullen de gesmeerde connecties in het ambtenarenapparaat deskundig gaan gebruiken om LADA (wie maalt er trouwens om die knikkebollende leden van de spek en bonen Seniorenpartij met navenante prehistorische opvattingen) uit te schakelen en/of achterbaks voor schut te gaan zetten in deze coalitie die voor de burgers, omdat Houtman gezegd heeft dat aan burgerparticipatie onvoldoende aandacht besteed is waarmee hij namelijk het zware VVD verlies verklaart, geen enkele verbetering zal opleveren. De oude machtswellustige bestuurdersmentaliteit zal blijven bestaan en LADA zal het nakijken hebben. En de burger betaald alweer voor de komende jaren de rekening van deze koehandel.

Inmiddels is de eerste intern verdeelde stemming uitslag binnen LADA over een motie ven VVD/CDA een feit. VVD en CDA dienden dd.3 juli een motie in om geen bestemmingsplanwijziging ten faveure van de belastinggelden verslindende Landschap Noord- Holland door te voeren; deze milieuclub wilde langs het Oude Veer een strook riet of zoiets dergelijks aanleggen en omdat daar landbouwgrond mee gemoeid is waren VVD en CDA daar tegen en vandaar hun motie. Nu neemt Stichting JAS geen stelling tegen het verknoeien van landbouwgronden om ergens wat riet en andere nattigheid aan te leggen en die betaald zijn uit belastinggelden. Want van het verknoeien van belastinggelden en de burger op almaar hogere lasten jagen; daar hebben VVD en CDA de nodige ervaring mee.

Nee, het gaat om deze geslaagde poging binnen de korstte keren interne verdeeldheid te zaaien in de LADA fractie en wij zien deze motie dan ook als de eerste poging van CDA en VVD,  LADA te proberen de nek om te draaien. Uiteindelijk is LADA niets anders dan een landelijk fenomeen wat de behoefte aan democratie weerspiegelt, welke democratie zo succesvol door partijen als VVD, CDA en PvdA in deze gemeente om zeep is geholpen.
    (Uitslag motie: voor - CDA, VVD, LADA 2 van de 6, Senioren 5 van de 6. Totaal 18 voor en 10 tegen).

Redactie JAS