'Levensgevaarlijk'

• donderdag 1 mei 2014
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon – Advies informateur Houtman: Twee verliezers en twee winnaars in de coalitie. Maar is dat ook de wens van de kiezer?

CDA en VVD; willen wij als kiezers weer onder de voogdij van deze partijen gesteld worden? Als er 2 partijen de afgelopen decennia bewezen hebben niets met de burgers op te hebben dan zijn dat CDA en VVD geweest. En niet te vergeten de PvdA. Deze politieke voogdij-traditie is de praktijk geweest in A.P. en de laatste 2 jaar krachtig voortgezet in Hollands Kroon waar meneer Houtman, de informateur voor het plaatselijk kabinet van HK, kennelijk geen weet van heeft of gewoon dat wil ontkennen.

CDA, VVD en PvdA hebben niets op met de burgers en met uitzondering van de VVD zijn hun stemmers lieden uit en met een vooroorlogs idee hoe een land bestuurd moet worden waarbij het begrip democratie alleen aangewend wordt bij verkiezingen als het stemvee weer gemolken moet worden.

Al dat gezeur over burgerparticipatie interesseert de mensen geheel niet, het is een spelletje voor politici om hun vee rustig te houden terwijl de mensen daarentegen alleen maar goed bestuurd willen worden zonder leugens, hobby’s, valse voorstellingen van zaken en eigenbelangen van de politici. Burgerparticipatie is derhalve de smoes waar Houtman de verkiezingsuitslag op baseert en stelt dat er nu eindelijk eens iets aan die burgerparticipatie gebeuren moet.

Nee, die Houtman snapt er echt niets van; het vertrouwen, een verloren gegaan begrip in deze primitieve tijd, is WEG.

Bovendien is de burger niet getraind te spelen met procedures en regeltjes welke de ambtenarij en politici gebruiken als wapens tegen de onwetenden. Al die procedures, vergaderingen, bijeenkomsten en inspraakavonden waar de burger uitgehoord, gemanipuleerd, bespeeld wordt en onderzoeken in opdracht van wethouders door zwaar betaalde zogenaamde neutrale professoren en bureaus (35.000 euro voor
    in ’t Veld, trafostation); dat alles is alleen en alleen maar bedoeld ons te kneden en kansen in te schatten, de vooraf door Den Haag, Provincie of belanghebbenden opgedragen taak zonder scrupules uit te voeren. Burgers zijn alleen maar lastig en behoren niet na te denken.

Een treurig voorbeeld is het CDA (Christelijk, ja, ja) in de personificatie van het politieke kwaad Lia Franken. Als er een is die niets met de mensen op heeft maar daarentegen wel met de voor haar doel geschikte procedures, dan is zij het wel geweest.

De VVD heeft zich de laatste 2 jaar als een verraderlijk Januskop partij laten zien; zodra zij meededen in de coalitie draaide het Rutte-vaantje van de voorheen liberale partij als een windmolen bij een andere windrichting en werd de stellingname tegen die onroerend goed waarde en woonplezier verziekende, heilloze en uitsluitend subsidie slurpende helse machines overboord gegooid en werd een niets en niemand ontziend pro-windmolen beleid ingevoerd.

Over de PvdA willen wij kort zijn, deze partij heeft zijn tijd gehad en dat kan ook niet anders als principes en vooroordelen gebaseerd zijn op opvattingen van Karl Marx van zo rond 1880.

Nu wil de weledelgestrenge en bijzonder hooggeleerde informateur heer Houtman twee zwaar afgestrafte politieke 'boevenpartijen' uit de voormalige coalitie aanstellen als waakhond over de Seniorenpartij en LADA. Dat is list en bedrog, CDA en VVD (let op wezel Swaag en het spooklid Nawijn!) zullen met hun oplichterservaring en verankering in het ambtenarenapparaat er alles in het geniep aan doen de lichtelijk knikkebollende Seniorenpartij en LADA van de mat en/of tegen elkaar uit te spelen.

Ter beveiliging van de twee nieuwkomers gaat onze voorkeur dan ook uit naar een coalitie met PvdA (3 zetels) en D’66 (2 zetels). Dit is voldoende voor een meerderheid met als voordeel dat de overige beschaafde oppositie partijen, die hier feitelijk ook nieuwkomers zijn, zich meer aangetrokken zullen voelen tot de coalitie dan tot de partijen a la ancien regime VVD en CDA.

Om het gezicht van de Hollands Kroon-PvdA te redden getuigt het van wijsheid dat zij met een externe wethouder komen. Wethouder van Dijk en oud-wethouder van der Laan behoren niet  (nooit meer) in aanmerking te komen voor een wethouderszetel, gezien hun ‘prestaties’ in de afgelopen jaren in Hollands Kroon en A-P.

Redactie JAS

De schrijver slaat de spijker op zijn kop, het CDA en de VVD horen niet thuis in een coalitie. Houtman snap er niets van of hij is net zo onbetrouwbaar als VVD en CDA en dan is het een minkukel die onmiddelijk zijn biezen moet pakken, onbetrouwbare huftertjes genoeg in HK.

De kiezer heeft duidelijk gemaakt GEEN VVD! De VVD is gehalveerd!

In Anna Paulowna, nu Hollands Kroon is het al tientallen jaren een onbetrouwbare bende in de politiek, dat blijkt uit de keuze van de burgemeester(s) en nu weer uit de keuze van de infotmateur.
    Wie deze informateur naar voren heeft geschoven is mij niet duidelijk maar dat het baasje zo onbetrouwbaar is als de pest is een gegeven en zo modderen we gewoon door in HK.met een aantal zeer dubieuze politici.