Winnaars moeten zorgen dat het team beter wordt. Dat is de dure plicht die links altijd had. #DDDF

• dinsdag 11 juni 2024
  • Categorie:
  • Winnaars moeten zorgen dat het team beter wordt

11-6-2024

Winnaars moeten zorgen dat het team beter wordt. Dat is de dure plicht die links altijd had. #DDDF

Er zijn altijd winnaars en verliezers in elke maatschappij. als mens heb je de opdracht om te zorgen dat je aan de goede kant van het lijntje komt. Je wilt liever bij de winnaars dan bij de verliezers horen. Maar er zijn geen winnaars zonder verliezers. Dat is nou eenmaal hoe het spelletje werkt. Wij zitten nu in de situatie dat de verliezers de macht aan het grijpen zijn. En dat is niet goed, ik noem dat mijn Virgil van Dijk doctrine. Winnaars moeten zorgen dat het team beter wordt. Dat is de dure plicht die links altijd had. Je moet beseffen dat jouw talent ingezet moet worden om de mensen die dat niet hebben ook een goed plekje te geven. Waar we niet naartoe moeten is dat de losers, met alle respect voor die lieve mensen, het voor het zeggen krijgen. Want als jij het in je eigen leven al niet lekker op orde hebt, dan moet jij niet voor het land gaan bepalen waar we naartoe moeten. Dan gaan we met z’n allen down the drain. De winnaars, de echt getalenteerde mensen moeten het team de goede kant optrekken. Dat verwijt ik links nog het meest. Dat ze die dure plicht verzaken. Kijk de hele uitzending van Dwars door de Formatie elders op dit kanaal.

Marianne Zwagerman - Dwarsnieuws