'Rechts' hoofdlijnenakkoord? | Boeren strijdend naar Brussel | Kees van der Pijl | DWIV #4

• vrijdag 17 mei 2024
  •  In 'De Wereld Is Vierkant' blikken deze keer Sander Janson en Jan Bonte, samen met hun gasten, op luchtige wijze terug op de afgelopen week.

17-5-2024

Zie Hier de uitzending

In 'De Wereld Is Vierkant' blikken deze keer Sander Janson en Jan Bonte, samen met hun gasten, op luchtige wijze terug op de afgelopen week. Hierin relativeren ze de absurditeit van de wereld. Satire, een vlotte late night-sfeer, inspirerende verhalen en actualiteiten. Afgewisseld met humor, maar zonder voorbij te gaan aan de ernst.

In deze uitzending:

• Het hoofdlijnenakkoord wordt door tegenstanders als 'rechts' of zelfs 'radicaal-rechts' neergezet. Tom van Lamoen, partijleider Libertaire Partij, geeft zijn kijk hierop.
    • Veel Nederlandse boeren hebben het hoofdlijnenakkoord met gejuich ontvangen. Tóch trekken boeren uit heel Europa op 4 juni a.s. naar Brussel. Regiobeheerder Farmers Defence Force Jos Stuijt legt uit waarom.
    • Prof. Kees van der Pijl gaf vandaag college in Studio Paradiso over de zorgelijke situatie rondom het Oekraïne/Rusland-conflict. Is er nog een uitweg?

Presentatie: Sander Janson
    Sidekick: neuroloog Jan Bonte