Britse controlecommissie: Pfizer heeft “misleidend en illegaal” voor corona-vaccin geworven

• zondag 14 april 2024
  • Categorie: , ,
  •   ...het concern zou de sociale media “misbruikt” hebben door “misleidend en illegaal” te werven voor zijn corona-vaccin.

Britse controlecommissie: Pfizer heeft “misleidend en illegaal” voor corona-vaccin geworven

(Vertaling: E.J. Bron)

De Britse commissie van toezicht van de farmaceutische industrie valt de vaccinatiecampagne van Pfizer aan: het concern zou de sociale media “misbruikt” hebben door “misleidend en illegaal” te werven voor zijn corona-vaccin.

Pfizer zou de farmaceutische branche met “misleidende” vaccinatiereclame “in diskrediet gebracht” hebben, oordeelt nu een Britse commissie van toezicht. De Prescription Medicines Code of Practice Authority (PMCPA) zou dit hebben vastgesteld, bericht “The Telegraph”. De PMCPA is een instelling van de Britse farmaceutische industrie ter zelfregulering en zelfcontrole.

Het begon allemaal met een klacht tegen het werven voor het corona-vaccin door Pfizer-managers in november 2020. In het oordeel van de PMCPA is sprake van “misbruik van sociale media door Pfizer om misleidend en illegaal reclame te maken voor zijn Covid-vaccin”.

Concreet ging het om een posting van Dr. Berkeley Phillips, de medisch directeur van Pfizer UK, die een bijdrage van een medewerker gedeeld zou hebben. Daarin stond: “Onze vaccin-kandidaat is voor 95% effectief bij het voorkomen van Covid-19 en voor 94% bij mensen boven 65 jaar. We zullen al onze data binnen enkele dagen bij de gezondheidsinstanties indienen. Hartelijk dank aan alle vrijwilligers in ons proces en aan iedereen die onvermoeibaar tegen deze pandemie vechten.”

De PMCPA verklaarde dat deze posting slechts “beperkte” informatie over de werkzaamheid van de stof zou hebben, geen veiligheidsinformatie en geen aanwijzing naar bijwerkingen bevatte. De posting zou ertoe geleid hebben dat “een medicament waaraan geen licentie was verleend proactief aan beroepen in de gezondheidszorg en het publiek in het Verenigd Koninkrijk werd verbreid.”

Volgens “The Telegraph” verklaarde een woordvoerder van Pfizer dat het concern “de in dit PMCPA-oordeel benadrukte problemen volledig te erkennen en te accepteren” en men zou het voorval “ten zeerste betreuren”.

Het is niet de eerste keer dat Pfizer problemen met de PMCPA krijgt: in werkelijkheid is het al het zesde geval, waarin de commissie van toezicht het concern voor diens vaccinatiereclame in het vizier neemt. In het verleden werd Pfizer bijvoorbeeld voor “misleidende” uitspraken over vaccins voor kinderen berispt.

Bron:
    apollo-news.net

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)

De volksvertegenwoordigers deden even hard mee aan de vaccin propaganda en zijn niet een haar beter dan big pharma. Ook de media werd door de regering ingekocht en blaate nog harder mee.
    Deze duistere drie horen keihard worden aangepakt ,in de naam van gerechtigheid.

Dit is precies waar Thierry Baudet voor gewaarschuwd heeft en nog waarschuwt en precies zoals hij zegt, het zal nog veel erger worden.
    De hysterie over de opwarming van de aarde kent zo langzamerhand geen grenzen meer, we worden door Rutte & Co een derde wereldoorlog in gerommeld en de volgende pandemie staat al weer op het verlanglijstje van WHO en WEF. WEF adept Maxima krijgt er een natte droom van.