ONGEKENDE PEILING! PVV op 25% van de stemmen bij Europese Verkiezingen: HISTORISCH

• vrijdag 29 maart 2024
  • Dat is een ongekend hoog aantal...

DDS 29-3-2024

Wat er staat te gebeuren in de Europese Parlementsverkiezingen die later dit jaar plaatsvinden zal historisch zijn. Volgens een nieuwe peiling van I&O kan de PVV namelijk rekenen op iets meer dan 25% van de stemmen. Ja, dat lees je goed. 1 op de 4 Nederlanders is van plan om op de partij van Geert Wilders te stemmen. Ongelooflijk.
    Voor Geert Wilders is elke peiling tegenwoordig goed nieuws. Zéker deze nieuwe peiling van I&O. Volgens deze onderzoeker komt de PVV bij de Europese verkiezingen later dit jaar namelijk uit op 25,1% van de stemmen. Dat is een ongekend hoog aantal... En het betekent dat de partij straks met 9 zetels het Europees Parlement kan instormen.
    Let wel, op dit moment heeft de PVV nul zetels in het Europees Parlement.
    GroenLinks-PvdA als combinatie kan niet eens bijna tippen aan de score van de PVV. Die twee ultralinkse globalistische partijen krijgen namelijk 18,6% van de stemmen. Dat betekent wel 7 zetels, wat geschift is, maar toch. Voor die clubs is het een enorme tegenvaller en de achterstand op de PVV is enorm.
    De VVD doet het nog veel slechter met slechts 14,1%. D66 krijgt 7,0%. Vervolgens komen het CDA (5,5%), Volt (5,2%), PvdD (4,0%), BBB (3,9%) en de SGP (3,8%). Voor het CDA en Volt betekent dit twee zetels, de andere partijen krijgen er één.
    Alle andere partijen krijgen geen enkele zetel. Tenminste, niet op dit moment. De ChristenUnie valt buiten de boot, en dat geldt ook voor NSC (!), FVD, SP, JA21 en Denk. In die regionen is FVD de enige partij voor wie er goed nieuws is. In een maand tijd is de steun voor FVD namelijk met 50% toegenomen. Daardoor komt de partij nog wel steeds uit op 0 virtuele zetels, maar met 3% is de kans terdege aanwezig dat lijsttrekker Ralf Dekker straks toch plaats mag gaan nemen in het Europees Parlement. FVD moet namelijk uitkomen op iets van 3,6-3,8% van de stemmen om een zetel te krijgen. Dat is héél goed mogelijk als je zo naar deze cijfers kijkt.
    Geert Wilders heeft al erg verheugd gereageerd op deze peiling, en terecht natuurlijk. Voor zijn partij is deze virtuele score immers werkelijk historisch te noemen.