JA21-motie die oproept tot komst rechts kabinet aangenomen door Kamermeerderheid

• vrijdag 1 maart 2024
  • Categorie: , ,
  • Op 22 november 2023 stemde Nederland overduidelijk rechts en dus zou een rechts kabinet wel zo fair zijn, aldus JA21.

Redactie 29-2-2024

JA21-Tweede Kamerfractievoorzitter Joost Eerdmans diende daarom een motie in die oproept om werk te maken van de komst van een rechts kabinet. De motie werd dinsdag door een meerderheid in de Tweede Kamer aangenomen.

Eerdmans had de volgende motie ingediend:

'De Kamer, gehoord de beraadslaging, constaterende dat de kiezer de Kamer een groot rechts mandaat heeft gegeven, overwegende dat een kabinet zonder duidelijke rechtse signatuur geen recht doet aan de verkiezingsuitslag, spreekt uit dat er werk moet worden gemaakt van een centrum-rechts kabinet, en gaat over tot de orde van de dag.'

De motie werd tot groot genoegen bij JA21 dinsdag aangenomen door de Tweede Kamer. 'Werk aan de winkel voor informateur Putters', aldus Eerdmans op X.

Dekker zei

Vergeefse moeite van Ja21, ze kunnen willen wat ze willen maar VVD en NSC hebben linkse plannen. Dat beide partijen daarmee de kiezer bedriegen zal het extreem linkse deel van NSC en VVD een zorg zijn. Die partijen zijn er ook niet voor de burgers van Nederland, ze zijn er om de bevelen van het WEF uit te voeren en dat is 100% contra.