Wilders kritisch op westerse politieke elite: "Zij hebben het concept van multiculturalisme bedacht"

• maandag 4 december 2023
  •  PVV-voorman Geert Wilders uit in een Engelstalig interview met Rebel News stevige kritiek over de huidige politieke elite in het Westen.

Redactie 4-12-2023

Volgens hem jaagt deze elite de massa-immigratie aan, in plaats van dat ze de instroom stopt.

In het interview met Rebel News blikt Wilders terug op de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen en zijn verkiezingszege. Maar Wilders blikt ook vooruit; want volgens hem is genoeg te doen in het Westen.

"Wij hebben nog niets gezien. Een miljard mensen, voornamelijk met een islamitische achtergrond, zullen deze eeuw naar Europa komen. Dit betekent dat, en nogmaals de islam is er niet om te assimileren of te integreren. Dat is de grootste fout die we maken. Open grenzen en geen eisen aan nieuwe immigranten om te assimileren of te integreren", vertelt Wilders.

Als dit door blijft gaan dan is de toekomst somber, aldus de PVV-voorman. "Dan zullen ophouden te bestaan. En de hele elite is niet daartoe bereid of in staat, omdat zij het concept van multiculturalisme en het opengrenzenbeleid heeft uitgevonden. Ze vechten er dus tegen, maar ze vechten alleen maar tegen ons bestaan. En de mensen worden eindelijk wakker, omdat ze de afgelopen jaren zowel bij de Europese Unie als bij de asielcrisis hebben gezien dat we alleen maar meer terrorisme, meer intolerantie en meer geweld importeren en dat moet stoppen."