Eva Vlaardingerbroek brandt klimaatbeleid af: "Iedereen weet dat het een leugen is"

• zaterdag 9 december 2023
  •  Eva Vlaardingerbroek is uiterst kritisch over het klimaatbeleid van de Nederlandse regering. Ze vindt het onzin dat er gedaan wordt alsof boeren en hun vee verantwoordelijk zijn voor klimaatverandering.

SERRE VERWEIJ 9-12-2023

"Met de boeren werd het zo duidelijk voor me, gewoon naar buiten kijken naar het Nederlandse landschap en de koeien zien grazen met onze windmolens en water, en dat is wat ze tegen zijn? Dat is wat ze zeggen dat klimaatverandering veroorzaakt?" vertelt ze

Vlaardingerbroek verdedigt de agrarische sector in Nederland bij de 'You’re The Voice' Podcast van Efrat Fenigson. Ze zegt dat we al honderden jaren gebruik maken van onze natuurlijke bronnen en dat dit juist veel succes heeft opgeleverd. Ze verwees ook naar het feit dat Nederland de tweede grootse agrarische producent is in de wereld.

Ze benadrukt dat het klimaatvriendelijke alternatief dat wordt voorgestelde door linkse politici juist verder afstaat van de natuur. "Wat stellen deze mensen voor als alternatief? Ze zeggen dat de boeren en de koeien en dat alles dat dat het probleem is. Maar hun wereld is gevuld met windturbines, zonnepanelen en nepvlees. En die dystopische, grijze, gefabriceerde wereld, die is groener? Dat staat dichter bij de natuur en wie we zijn en dat is beter voor de wereld dan die kooien die daar in het gras staan? Als je daar met je eigen ogen naar kijkt weet je dat dat een leugen is. Iedereen weet diep van binnen dat dat een leugen is."