Wilders houdt overwinningsspeech: 'We zijn het spuugzat, wij zorgen dat Nederlander weer op één staat'

• vrijdag 24 november 2023

de kiezer heeft gesproken

Redactie 23-11-2023

PVV-voorman Geert Wilders is na het bekendmaken van de eerste exitpoll, waarin duidelijk werd dat Wilders een monsterzege boekt, afgereisd naar een café in Den Haag waar zijn partij de verkiezingsavond viert. Hier gaf Wilders een toespraak. Volgens Wilders gaat zijn partij ervoor zorgen dat de Nederlander weer op een komt te staan.

"De grootste partij van Nederland, en ik zeg jullie, de kiezer heeft gesproken. We zijn het spuugzat en wij gaan zorgen dat die Nederlander weer op één komt te staan", aldus Wilders in Den Haag.

De PVV-voorman deed direct een oproep naar andere partijen om zijn partij niet buiten te sluiten. "De PVV wil vanuit een prachtige positie samenwerken met andere partijen en dat betekent dat iedere partij, ook de onze, over zijn schaduw heen moet springen."

Volgens Wilders breekt er een periode van hoop aan voor het land: "En die hoop van Nederland is dat de mensen hun land terugkrijgen. Dat de asieltsunami wordt beperkt, dat bij mensen weer meer geld in hun portemonnee komt.

NieuwRechts

Dekker zei

In verschillende steden worden betogingen gehouden TEGEN de uitslag van de verkiezingen laat het ANP weten. Het komt er dus op neer dat een gestoord deel van de mensen in Nederland gaat betogen tegen een deel van de bevolking waar ze het niet mee eens is. Zou het niet beter zijn om die demonstranten op te pakken om ze tegen zichzelf te beschermen en ze geestelijke bijstand te verlenen? Gezien hun gevaarlijke geestelijk toestand zijn die idioten ook in staat om te gaan moorden. Het is diep triest dat we zo diep zijn gezonken dat extreem links in Nederland de dienst uit kan maken want de Overheid laat het allemaal toe, behalve als mensen vreedzaam demonstreren tegen het Corona beleid, dan kan jong en oud tijdens een vreedzame demonstratie wel in elkaar geslagen worden, zo ook bij de demonstratie van de boeren, dan kan een gestoorde agent zelfs straffeloos gericht schieten.