Kamer stemt tegen herstart van corona-enquête

• vrijdag 29 september 2023
  • Categorie: , ,
  • Alle omliggende landen zijn enquêtes of vergelijkbare dingen aan het houden.

MARIT NUBÉ  29-9-2023

De Tweede Kamer wil niet dat er een nieuwe parlementaire enquête komt naar het coronabeleid. Dat blijkt uit een motie die vorige week werd ingediend door BVNL, JA21 BBB en PVV.

In juni meldde Kamervoorzitter Vera Bergkamp dat de corona-enquête voorlopig wordt uitgesteld. Alleen de PVV, FVD, BVNL en Fractie Den Haan waren nog steeds voor. Andere partijen weigerden vanwege de werkdruk of kritiek op de insteek nog mee te doen. Zo was er interne kritiek op de houding van commissieleden Van Houwelingen en Van Haga.

In de enquête zou het coronabeleid van de overheid stevig onder de loep worden genomen. Dit is eerder al gebeurd met het Groningen-debacle en gebeurt momenteel met de toeslagenaffaire. Maar ondanks lijmpogingen van JA21 en Pieter Omtzigt bleef de corona-enquête uitgesteld. Bij Op1 zei Omtzigt dat Nederland één van de weinige landen is die nog geen enquête houdt: "Alle omliggende landen zijn enquêtes of vergelijkbare dingen aan het houden. Van Denemarken tot Zweden, Verenigd Koninkrijk, België, Frankrijk Italië. Noem allemaal maar op."

Vorige week dienden BVNL, JA21, BBB en PVV een motie in om de parlementaire enquête naar corona zo snel mogelijk opnieuw op te pakken. Maar deze motie is verworpen met een ruime meerderheid. Slechts 47 Kamerleden stemden voor: PVV, SP, FVD, BBB, Denk, SGP, BVNL BIJ1, Goud, JA21 en Kamerlid Pieter Omtzigt. Voor een meerderheid zijn er echter minimaal 75 stemmen nodig. Alle coalitiepartijen en GroenLinks/PvdA, PvdD, Volt en lid Gündoğan stemden tegen.

Het is ongelooflijk dit dit kan over de hoofden van gestorvenen of ernstig zieken als gevolg van?????? Zolang er geen onderzoek komt weten we niet waar de mensen ziek van geworden zijn of overleden. In andere landen is het mRNA vaccin inmiddels al verboden. De vervanging van de Nederlanders door Afrikanen gaat zeker niet snel genoeg dus prikken, prikken en nog eens prikken, natuurlijk niet de migranten, die ontspringen de dans.

Dekker zei

Is het niet merkwaardig dat in een landje waar werkelijk alles, maar dan ook alles onderzocht moet worden dit keer niets onderzocht behoeft te worden?
    Onderzoeken die al gedaan zijn moeten weer onderzocht worden vanwege andere denkbeelden. Onderzoeken die in het buitenland al op de plank liggen moeten weer onderzocht worden, maar in het geval van Corona waarbij duizenden mensen zijn overleden en nog overleiden is het opeens niet nodig?
    Het is ook niet toevallig dat het kartel altijd gesteund door PvdA en GL, Dierenpartij, enz. het niet nodig vinden.
    Je zou bijna denken dat de Overheid wat te verbergen heeft, maar zover denkt het merendeel van Nederland niet.

Ach, waarom zou je ook een enquête herstarten als er tienduizenden mensen zijn gestorven en als er ook dan nog eens 11 miljard Euro verdwenen is.