Het kan u moeilijk zijn ontgaan, het land is in de ban van PFAS.

• dinsdag 19 september 2023
  • Categorie:
  • Ben ik een “samenzweringstheoreticus”?

19-9-2023

De term wordt als scheldwoord naar mensen geslingerd, maar als ik zo bestempeld word, dan is dat niet omdat ik onhandig en tegendraads ben omwille van het tegendraads zijn. Het is omdat ik, na het bestuderen van alle beschikbare gegevens en onderzoeken, bepaalde conclusies over wat er de afgelopen jaren aan de hand is geweest in mijn gezicht staren. Ik ben, zou je kunnen zeggen, ontwaakt voor de waarheid, schrijft Liz Hodgkinson.

Er is, voor zover ik weet, geen samenzwering betrokken bij wat ik ben gaan geloven. Integendeel zelfs. Ik “zweer” met niemand samen om verkeerde informatie te verspreiden, ik heb gewoon mijn eigen mening gevormd na al het medische en wetenschappelijke bewijsmateriaal, alle statistieken en heel veel boeken gelezen te hebben. En als mijn conclusies niet overeenkomen met de propaganda die door de mainstream media wordt verspreid, dan moet ik gewoon op mijn strepen blijven staan. Hoewel bijvoorbeeld uit heel veel onderzoeken en statistieken blijkt dat het mRNA-‘vaccin’ meer kwaad dan goed doet, wordt het nog steeds aangeprezen als ‘veilig en effectief’ en wordt het uitgerold als een herfstbooster tegen een vermeende nieuwe variant. En ik ben bang dat veel mensen in de rij staan voor de nieuwe prik die hen moet “beschermen” tegen Pirola, of BA.2.86, wat dat ook mag betekenen, aangekondigd als de nieuwste Omicron-stam.

Angst heeft hen opnieuw in zijn greep.

Het echte probleem is dat veel, zo niet de meeste, aanhangers van het officiële narratief absoluut geen eigen onderzoek hebben gedaan. Ze nemen gewoon als evangelie aan wat de mainstream media zeggen, zonder er dieper in te duiken of gebruik te maken van de wijsheid van degenen die ijverig hun onderzoek hebben gedaan.

Eén voorbeeld springt eruit, maar hij is niet de enige.

Een paar weken geleden kwam een vriend en oud-collega lunchen. Omdat ik hem al een paar jaar niet had gezien, ging ons gesprek uiteindelijk natuurlijk over Covid en de gevolgen daarvan. Deze vriend, afgestudeerd in Oxford, gekwalificeerd advocaat en filmproducent, had nog nooit gehoord van het World Economic Forum, Klaus Schwab, de Young Global Leaders, de Great Reset, TCW, de Daily Sceptic, Neil Oliver, Whitney Webb, Robert Kennedy Jr of iets of iemand anders met betrekking tot wat waarschijnlijk de grootste crisis is die de mensheid ooit heeft getroffen. Hij had ook geen boeken gelezen, podcasts beluisterd of YouTube-video’s bekeken waarin lastige vragen werden gesteld over het vaccin, lockdown, Covid-tests, maskering of iets anders.

Hij had nog nooit gehoord van Anthony Fauci, Dr. Mike Yeadon, Professor Angus Dalgleish, Dr. Joseph Mercola of zelfs voormalig rechter Jonathan Sumption van het Hooggerechtshof, die vanaf het begin de wettigheid van lockdowns in twijfel heeft getrokken. Kortom, mijn vriend had nog nooit gehoord van de tegengeluiden van deskundigen die sinds 2020 allemaal op de netwerken te horen zijn. En toch, ondanks deze onwetendheid, had hij natuurlijk alle prikken gehad – zes tot nu toe – een masker gedragen, de tests ondergaan, de lockdownregels tot op de letter gehoorzaamd, allemaal zonder ook maar enig idee te hebben waarom hij blindelings aan de mandaten gehoorzaamde. Hij geloofde dat het mRNA-vaccin “veilig en effectief” was zonder uit te zoeken hoe het zich gedraagt in het lichaam, hoe het gemaakt wordt of wat een spike-eiwit is. En hij wordt verondersteld intelligent te zijn!

Ik zou graag willen zeggen dat hij de meest onwetende persoon is die ik in deze zaken ben tegengekomen, maar dat zou niet waar zijn. Hij is gewoon de meest recente. Niet zo lang geleden dronk ik een drankje in een pub in Oxford met een senior redacteur van een vooraanstaande uitgeverij. Deze persoon heeft het werk van veel beroemde schrijvers geredigeerd, maar toen ik over de Covid-onzin begon – probeer me maar eens tegen te houden! – zei ze dat ze er heel weinig vanaf wist en veranderde snel van onderwerp. Er was geen enkele interesse in het achterhalen van de waarheid en dit kwam van iemand die beschouwd zou kunnen worden als iemand met een onderzoekende geest. Nogmaals, ze is afgestudeerd aan Oxbridge.

Ik ben bang dat sinds Covid-19 begin 2020 werd aangekondigd, de wereld in twee groepen is verdeeld: zij en wij. Tot we beginnen te praten, weten we niet in welk kamp een kennis of familielid kan vallen, en de opluchting als we ontdekken dat ze één van “ons” zijn, is overweldigend. Ik was bijvoorbeeld eerder dit jaar op een herdenkingsevenement en de fotograaf, een man die ik nauwelijks kende, kwam naar me toe en zei: “Ik heb alles op TCW gelezen, inclusief uw artikelen, en ik wil zeggen dat ik het met elk woord eens ben. Deze kerel zei dat zijn moeder ook een van ons was en dat ze onderzoek hadden gedaan. Ik werd ter plekke bijna verliefd op hem!

Maar helaas is het altijd hetzelfde verhaal. ‘Zij’ hebben nooit zelf onderzoek gedaan of gelezen, terwijl ‘wij’ op de hoogte blijven van elke wending in deze verwoestende saga, die dag na dag dapper aan het licht wordt gebracht door sites zoals deze.

Copyright © 2023 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

COVID-19 VACCIN DOSSIER