Jack van Gelder is klaar met Timmermans: "Hij gaat weg als hij zijn zin niet krijgt"

• dinsdag 1 augustus 2023
  • Categorie: , ,
  • Sportcommentator Jack van Gelder denkt dat Frans Timmermans binnen mum van tijd weer weg is uit Nederland als hij geen premier kan worden.

MARIT NUBÉ 1-8-2023

Volgens Van Gelder is Timmermans erg gericht op de mooie baantjes, en zal een functie als fractievoorzitter of minister hem niet kunnen bekoren.

Vorige maand werd bekend dat Eurocommissaris Frans Timmermans dit najaar een poging wil wagen om premier van Nederland te worden. Hij meldde zich aan als kandidaat-lijsttrekker voor de linkse fusiepartij GroenLinks/PvdA.

Meteen maakte hij ook duidelijk dat hij niet zal weggaan uit Nederland als zijn partij niet de grootste wordt van het land. Maar hierin heeft sportcommentator Jack van Gelder een hard hoofd, vertelt hij bij de Oranjezomer. Volgens hem laat het verleden zien dat Timmermans vooral gericht is op de mooie baantjes.

Als voorbeeld verwijst Van Gelder naar het voorval in 2010, toen Timmermans een half jaar niets deed voor de PvdA-fractie omdat hij de buitenland-portefeuille niet toebedeeld had gekregen. Dit voorval vertelde Ronald Plasterk in 2016 tegenover de Volkskrant.

"Meneer roept alles, maar deze meneer is er alleen voor zichzelf," zegt Van Gelder. Als presentator Sam Hagens om uitleg vraagt, vervolgt de sportverslaggever: "Ik volg hem in wat hij tot nu toe politiek heeft gedaan. Als hij zijn zin niet kreeg, heeft hij twee keer een half jaar niet met de betrokkenen gesproken."

Van Gelder vervolgt: "Hij heeft Nederland volledig aan zijn lot overgelaten nu hij in Brussel zit. Hij heeft lak aan alles en iedereen gehad als hij in Europa maar heel belangrijk is en kan laten zien dat hij zes talen spreekt. Hij komt dan nu in Nederland terug als de grote man. Neem van mij aan: als hij hier komt en hij wil premier worden en hij wordt het niet, dan is hij binnen een minuut weer weg."

Het is niet de eerste keer dat Timmermans er flink van langs krijgt op nationale televisie. Eerder lieten Jeroen Pauw en Fidan Ekiz zich al kritisch over hem uit.

Het is onvoorstelbaar dat een witte boorden crimineel zoals Timmermans, maar dat geldt evengoed voor 3/4 van de 1e en 2e Kamer en deze Regering, in ons eens zo mooie landje ongestraft hun gang kunnen gaan terwijl ze in een normaal functionerend Democratie al lang achter de tralies hadden gezeten.