blckbx today #204: Schoon schip Den Haag | Trump opnieuw aangeklaagd | Exit Westen door coup Niger

• maandag 14 augustus 2023
  • Categorie:
  • Ondanks het reces gebeurt er veel in politiek Den Haag.

14-8-2023

Enkele weken geleden vond in Niger een militaire coup plaats waarbij de zittende president Bazoum werd afgezet en het nieuwe militaire regime afscheid lijkt te nemen van oude koloniale invloeden. Rechtszaken domineren komend jaar de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Dat en meer in blckbx today.

Maandag 14 augustus 2023

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Ondanks het reces gebeurt er veel in politiek Den Haag. Wat ligt er verscholen achter de Haagse uittocht van politici die na de komende Tweede Kamerverkiezingen niet meer terugkeren?
    • Enkele weken geleden vond in Niger een militaire coup plaats waarbij de zittende president Bazoum werd afgezet en het nieuwe militaire regime afscheid lijkt te nemen van oude koloniale invloeden.
    • Rechtszaken domineren komend jaar de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Is dit een teken van een goed functionerende rechtsstaat of van een bananenrepubliek?

Desk: redacteur David Boerstra, politiek verslaggever Bert Brandsma en redacteur Roy Bernabela
    Presentatie: Sanae Orchi

Bekijk de uitzending via YouTube

De Franse overheid heeft videoplatform Rumble verzocht om alle Russische nieuwsbronnen uit te sluiten van haar platform. Als reactie hierop heeft het videoplatform besloten om hun diensten voorlopig niet beschikbaar te stellen in Frankrijk. Dit heeft helaas tot gevolg dat alle blckbx-uitzendingen die via Rumble worden verzorgd niet te zien zullen zien voor kijkers uit Frankrijk.

Als alternatief kunnen de blckbx today-uitzendingen bekeken worden via het YouTube-kanaal van blckbx.

Relevante achtergrondinformatie en bronnen