Officieel rapport: Beademingsapparatuur doodde bijna ALLE COVID-patiënten

• zondag 14 mei 2023
  •  .....het eigenlijk een secundaire infectie veroorzaakt door het gebruik van een mechanische beademingsmachine die hun dood veroorzaakte.

14-5-2023

Bijna alle COVID-19 patiënten die tijdens de eerste fase van de pandemie in het ziekenhuis stierven, werden gedood als een direct gevolg van het feit dat ze aan een beademingsapparaat werden gelegd, zo concludeert een verontrustend nieuw rapport, bericht Sean Adl-Tabatabai.

Uit een nieuwe analyse blijkt dat de meeste patiënten die vanwege een COVID-19-infectie aan de beademing moesten worden gelegd, ook een secundaire bacteriële longontsteking ontwikkelden. Deze longontsteking was verantwoordelijk voor een hoger sterftecijfer dan de COVID-19 infectie.

Dus terwijl COVID-19 deze patiënten in het ziekenhuis deed belanden, was het eigenlijk een secundaire infectie veroorzaakt door het gebruik van een mechanische beademingsmachine die hun dood veroorzaakte.

“Onze studie benadrukt het belang van het voorkomen, opsporen en agressief behandelen van secundaire bacteriële pneumonie bij kritisch zieke patiënten met ernstige pneumonie, waaronder die met COVID-19,” zegt Benjamin Singer, longarts aan de Northwestern University in Illinois.

Sciencealert.com meldt:

Het team bekeek de dossiers van 585 mensen die waren opgenomen op de intensive care afdeling (ICU) van het Northwestern Memorial Hospital, eveneens in Illinois. Ze hadden allemaal ernstige longontsteking en/of ademhalingsproblemen, en 190 hadden COVID-19.

De onderzoekers gebruikten een machine learning aanpak om de gegevens te doorzoeken en groepeerden de patiënten op basis van hun toestand en de tijd die zij op de intensive care doorbrachten.

De bevindingen weerleggen het idee dat een cytokinestorm na COVID-19 – een overweldigende ontstekingsreactie die orgaanfalen veroorzaakt – verantwoordelijk was voor een aanzienlijk aantal sterfgevallen. Er was geen bewijs van multi-orgaanfalen bij de onderzochte patiënten.

In plaats daarvan hadden COVID-19-patiënten meer kans om beademingsapparatuur-geassocieerde pneumonie (ventilator-associated pneumonia, VAP) te ontwikkelen en dit gedurende langere periodes. Gevallen waarin VAP niet reageerde op behandeling waren significant in termen van het totale sterftecijfer in de studie.

“Degenen die van hun secundaire longontsteking werden genezen, bleven waarschijnlijk leven, terwijl degenen van wie de longontsteking niet werd opgelost, meer kans hadden om te sterven,” zegt Singer.

“Onze gegevens suggereerden dat de sterfte gerelateerd aan het virus zelf relatief laag is, maar dat andere dingen die tijdens het IC-verblijf gebeuren, zoals secundaire bacteriële longontsteking, dat compenseren.”

Deze resultaten suggereren dat de IC-uitkomsten zouden kunnen worden verbeterd als er betere strategieën zouden zijn om VAP-episodes te diagnosticeren en te behandelen – iets waar volgens de onderzoekers in de toekomst aandacht aan moet worden besteed.

Het is goed om in gedachten te houden dat als een patiënt een beademingsapparaat nodig heeft om COVID-19 complicaties te behandelen, dit niet betekent dat een COVID-19 infectie minder gevaarlijk is, noch dat dit het aantal COVID-19 sterfgevallen vermindert.

Zoals de auteurs in hun artikel schrijven: “De relatief lange verblijfsduur bij patiënten met COVID-19 is voornamelijk te wijten aan langdurig ademhalingsfalen, waardoor ze een hoger risico lopen op VAP.”

Maar de bevindingen wijzen op de noodzaak van verder onderzoek en om voorzichtig te zijn met aannames over de doodsoorzaak in COVID-19 gevallen. Een gedetailleerde moleculaire analyse van dezelfde studie moet meer aan het licht brengen over wat het verschil maakt tussen wel of niet herstellen van VAP.

Het is ook een ander voorbeeld van hoe machinaal lerende kunstmatige intelligentie enorme hoeveelheden gegevens kan verwerken en patronen kan ontdekken die wij mensen niet kunnen ontdekken – of het nu gaat om het analyseren van eiwitten of het verbeteren van de wiskunde.

“De toepassing van machinaal leren en kunstmatige intelligentie op klinische gegevens kan worden gebruikt om betere manieren te ontwikkelen voor de behandeling van ziekten zoals COVID-19 en om IC-artsen te helpen bij het beheer van deze patiënten,” zegt Catherine Gao, ook longarts aan Northwestern.

Het onderzoek is gepubliceerd in het Journal of Clinical Investigation.

Copyright © 2023 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

COVID-19 VACCIN DOSSIER

Volg Frontnieuws op Telegram

Krijgen we niet regelmatig te horen dat de gezondheidszorg in Nederland bij de beste ter wereld behoort? De wens is de vader van de gedachte denk ik dan maar, zeker als afspraken met huisartsen wel 2 weken kunnen duren en een simpele galblaasoperatie een wachttijd kent van 8 maanden. Gaat geweldig in dit land, de artsen met hun riante inkomen moeten zich doodschamen en een toontje lager gaan zingen.
    Eigenlijk niet zo verbazingwekkend als we een halve???? crimineel als minister van Gezondheidszorg hebben die de zorg onbetaalbaar maakt en ziekenhuizen sluit.