Europarlementariër geeft in 3 minuten 3 redenen waarom wereldwijd pandemieverdrag gevaarlijk is

• woensdag 24 mei 2023
  • Wie betaalt, bepaalt.

Robin de Boer 24-5-2023

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:53

De bedoeling is dat landen bij een toekomstige pandemie op dezelfde manier in actie komen, meer nog dan bij corona. Er zijn drie redenen waarom we dat niet moeten willen, stelt Europarlementariër Rob Roos (JA21).

De eerste reden: het pandemieverdrag wordt beheerd door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), waar veel invloed is vanuit de farmaceutische industrie. “Dat zijn wereldspelers met enorme geopolitieke en financiële belangen. Wie betaalt, bepaalt. Hun belangen zijn niet de belangen van de Nederlandse bevolking.”

(Video verwijderd? Klik hier...)

Heel slecht idee

De tweede reden: de WHO is niet democratisch verkozen. “Degenen die besluiten maken, kunnen er dus niet op afgerekend worden. Dat is een heel slecht idee,” vindt Roos.

De derde reden: tijdens een pandemie is de beste aanpak niet overal hetzelfde. Denk bijvoorbeeld aan cultuur, bevolkingsdichtheid of aan de manier waarop de balans tussen risico en vrijheid wordt gezien. “Daarom moeten we niet overal hetzelfde beleid willen voeren.”

Moeten we dus echt niet willen

“Het nieuwe wereldwijde pandemieverdrag geeft veel te veel macht aan de WHO,” concludeert het Europarlementslid. “Het dient vooral de belangen van landen als China en de farmareuzen, en we geven zo macht weg aan een organisatie die niet democratisch gecontroleerd kan worden.”

Dat nieuwe wereldwijde pandemieverdrag moeten we dus echt niet willen, benadrukt Roos, die een oproep doet om deze video naar politici in de Eerste en Tweede Kamer te sturen.

NineForNews.nl

Het is een medische dictatuur sinds 23- 5-23, dat is waanzin.
    Rob Roos heeft het beknopt en feitelijk benoemd.
    Terwijl het volk zelf niks meer heeft te zeggen, wij zijn monddood gemaakt en nu zonder verzet aan de willekeurige medicijnen ?,!
    Alleen een psychopaat bedenkt zoiets.