blckbx today #176: Landbouwakkoord exit Rutte IV? | Vertrouwen in media? | Boerenuitkoop vs voedseltekort

• vrijdag 19 mei 2023
  • Categorie: , ,
  •   Landbouwakkoord exit Rutte IV? | Vertrouwen in media? | Boerenuitkoop vs voedseltekort

Zie HIER de uitzending

Na een half jaar onderhandelen is het kabinet er voor de derde keer niet in geslaagd om tot een Landbouwakkoord te komen. Dat terwijl de toekomst van Rutte-IV onlosmakelijk lijkt te zijn met die van het landbouwakkoord. Hoe nu verder? Het vertrouwen in de media is opnieuw gedaald. Hoe komt dat en wie is daarvoor verantwoordelijk? Minister van Buitenlandse handel Liesje Schreinemacher stelde bij de VN dat honger wereldwijd toeneemt. Hoe verhoudt dit zich tot de wens van het kabinet om boeren uit te kopen.

Vrijdag 19 mei 2023

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Na een half jaar onderhandelen is het kabinet er voor de derde keer niet in geslaagd om tot een Landbouwakkoord te komen. Dat terwijl de toekomst van Rutte-IV onlosmakelijk lijkt te zijn met die van het landbouwakkoord. Hoe nu verder?
    • Het vertrouwen in de media is opnieuw gedaald. Hoe komt dat en wie is daarvoor verantwoordelijk?
    • Minister van Buitenlandse handel Liesje Schreinemacher stelde bij de VN dat honger wereldwijd toeneemt. Hoe verhoudt dit zich tot de wens van het kabinet om boeren uit te kopen.

Desk: melkveehouder Nynke Koopmans, onderzoeksjournalist Eric van de Beek, redacteur Bas Reijnierse
    Presentatie: Ancilla van de Leest

blckbx