Wilders kondigt motie van wantrouwen aan: 'Kabinet moet echt weg'

• dinsdag 4 april 2023
  •  Dinsdag vindt er een Kamerdebat plaats over de uitslag van de Provinciale Statenverkiezingen.

Bart Reijmerink 4-4-2023

Alle partijen zijn aanwezig behalve de grote verliezers: de coalitiepartijen. Zij hebben zich tot op heden niet ingeschreven op de sprekerslijst. Ongeacht hun afwezigheid heeft PVV-voorman Geert Wilders op voorhand al aangekondigd het kabinet op dinsdag naar huis te willen sturen.

Een deel van de Tweede Kamer wilde na afloop van de Provinciale Statenverkiezingen graag in debat met de gehele Tweede Kamer over de uitslag. Dit debat zal dinsdag 4 april plaatsvinden. Volgens Denk-leider Azarkan wordt het op deze manier een saai debat.

Maandagavond heeft PVV-voorman Geert Wilders bekend gemaakt een motie van wantrouwen in te dienen tegen het kabinet: 'Dit kabinet moet echt weg. Ze hebben hun mandaat verloren, maken de verkeerde keuzes voor Nederland en gaan ruziënd over straat. Ik zal ze morgen in het Kamerdebat trakteren op een motie van wantrouwen.'

Update 9:30: VVD, D66 en CDA hebben zich toch wél opgegeven voor het debat.

Bert zei

Wedden dat Omzigt weer keurig tegen stemt om ze vriendjes wederom te redden, zoals het van 'm verwacht wordt.
    Om dan na een paar dagen een heel verhaal te houden waarom dit kabinet onhoudbaar is geworden.
    Het is altijd het zelfde met die gast.
    Overal tegen stemmen om vooral maar niks te veranderen en daarna met een lijst te komen wat er allemaal niet klopt aan rutte.

Dekker zei

We worden al jaren bestuurd door een zwaar psychisch gestoord man, tenminste als dat tegenwoordig nog gezegd mag worden(man), maar het meest erge is nog dat er geen psychiater die het hardop durft te zeggen en deze man noodgedwongen laat opsluiten. Eigenlijk nog erger is dat een groot deel van het volk deze doodzieke man de gelegenheid geeft om het hele land naar de verdommenis te helpen. Het is slecht voor te stellen dat deze Rutte adepten geen kinderen of klein kinderen hebben want die zijn het kind van de rekening vanwege het stuitende gedrag van deze kiezers.

Wat betreft het commentaar van Bert: Hij heeft volkomen gelijk, Omtzigt is niet te vertrouwen, past wel bij zijn geloof.