blckbx today: Tucker Carlson weg bij Fox News | Clintel kraakt IPCC-rapport | Robert F. Kennedy Jr.

• woensdag 26 april 2023
  • Tucker Carlson weg bij Fox News | Clintel kraakt IPCC-rapport | Robert F. Kennedy Jr.

26-4-2023

Zie HIER de uitzending

De razendpopulaire presentator Tucker Carlson is weg bij Fox News. In aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen maakte Robert Kennedy Jr. afgelopen week bekend zich kandidaat te stellen voor het presidentschap. Het laatste IPCC-rapport waarschuwt voor ernstige gevolgen van klimaatverandering en het kabinet kondigt een nieuw akkoord aan om de klimaatdoelen te halen. Dat en meer in blckbx today.

Woensdag 26 april 2023

In de uitzending van vanavond onder andere:

• De razendpopulaire presentator Tucker Carlson is weg bij Fox News. De precieze reden voor zijn vertrek is nog onduidelijk. Kwam hij met zijn kritiek – onder andere op de Amerikaanse regering en big pharma – soms te dicht bij de waarheid?
    • In aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen maakte Robert Kennedy Jr. afgelopen week bekend zich kandidaat te stellen voor het presidentschap. Wat weten we van deze nieuwe uitdager van de macht?
    • Klimaatnieuws alom: het laatste IPCC-rapport waarschuwt voor ernstige gevolgen van klimaatverandering en het kabinet kondigt een nieuw akkoord aan om de klimaatdoelen te halen. Hoe betrouwbaar is dit IPCC-rapport?

Desk: historicus en Amerika-deskundige Laura Slot, wetenschapsjournalist Marcel Crok en onderzoeksjournalist Marcel van Silfhout
    Presentatie: Sanae Orchi

• blckbx today