Stikstof reduceren om de natuur te herstellen. Vraagt Europa ons eigenlijk wel om dat te doen?

• zondag 12 maart 2023
  • Categorie: , , ,
  •  FACTCHECKMoeten wij van Europa stikstof reduceren of hebben we dat zelf bedacht?

Job van der Meer

De Boer Burger Beweging meent dat het huidige stikstofprobleem door onszelf is gecreëerd. AD, de regionale titels, Nieuwscheckers en Pointer (KRO-NCRV) zoeken het uit.

Een interventie team van plantkundigen in samenwerking met een hovenier houdt de stand van de natura2000 gebieden in goede conditie. De jaarlijkse kosten voor het onderhoud inclusief de dierenpopulatie is zo te overzien. Boeren kunnen verder innoveren en het verkeer kan op gas rijden totdat waterstof de markt overneemt. De agenda van den haag, Brussel, wef ,vn en de Who ,navo is volslagen misplaatst en zwaar overspannen 2030 dit beleid was afgesteld op 2050 maar ook dan mag je niet geforceerd beleid er doorheen drukken. Dit beleid dat gevoerd wordt is in dit tempo rampzalig. Het riekt naar corruptie en kwade opzet om de economie en de bevolking te ruïneren.

Dekker zei

"Boeren kunnen verder innoveren en het verkeer kan op gas rijden totdat waterstof de markt overneemt." aldus anoniem 1.
    Met het eerste ben ik het eens maar het zou bizar zijn als waterstof, hoofdzakelijk gemaakt uit AARDGAS de benzine of gas van de auto's zou overnemen. Wat schieten we op met waterstof als daar grote hoeveelheden aardgas voor nodig zijn? We krijgen dan weer een extra handeling om brandstof/waterstof te gaan produceren en dat maakt het alleen maar duurder. Vandaar ook dat grootvervuiler SHELL zo nodig waterstof wil produceren. Dezelfde idioterie om SHELL 3 miljard euro subsidie te verlenen om C02 in de bodem van de Noordzee te laten stoppen, Co2 wat Shell zelf in grote mate produceert bij de fabricage van allerlei olie producten, dus de grootvervuiler wordt beloond met 3 miljard als ze hun eigen geproduceerde Co2 in de bodem stoppen.