Laurens Buijs haalt uit naar BBB: 'Het is controlled opposition'

• zondag 12 maart 2023
  • Categorie:
  • Academicus Laurens Buijs heeft op Twitter fel uitgehaald naar de BoerBurgerBeweging.

Nieuwsredactie DDS 11-3-2023

Want, zegt Buijs, het oppositievoeren van die partij is in de kern niet authentiek. Het is nep. Of, zoals hij het verwoordt: "BBB is controlled opposition."

Buijs, die kritiek heeft geuit op de radicaal-linkse Woke-ideologie en de visie van die ideologie op gender (zijn vakgebied), beweert dat BBB zich voordoet als oppositie tegen de gevestigde orde, terwijl ze in werkelijkheid onder controle staan van diezelfde gevestigde orde en dus niet opkomt voor de belangen van het volk.

Buijs schrijft op Twitter: "BBB is inderdaad controlled opposition, weet iedereen die zich verdiept in de belangen achter die partij. Ik vertrouw Caroline de belangen van de boeren niet toe."

De beschuldiging van Buijs dat de BoerBurgerBeweging (BBB) 'controlled opposition' is, heeft op Twitter voor veel reacties gezorgd. Sommige Twitteraars hebben Buijs' standpunt gedeeld en zijn het met hem eens dat BBB niet opkomt voor de belangen van de boeren en de burger. Zo reageerde Gilbert Turner met de stelling dat BBB "de lobby-partij voor het Agrarisch grootkapitaal" is en dat de partij niet opkomt voor kleine boeren en lokale producenten.

Een andere Twitteraar genaamd Hans L. beweerde zelfs al een half jaar dat BBB "geen deuk in een pakje boter gaat slaan." Deze uitspraak is opmerkelijk, aangezien BBB bij de laatste verkiezingen één zetel wist te bemachtigen.

Hoewel sommige Twitteraars Buijs' standpunt delen, hebben anderen de beschuldiging van Buijs verworpen. Redwulf bijvoorbeeld, vraagt zich af of BBB 'controlled' of 'verstandig' is. Lijkteenleukeman reageert door te stellen dat Buijs "de verdeeldheid op rechts" in de hand speelt wat in zijn ogen heel problematisch is. Martin Walberg concludeert simpelweg: "Ach, we weten wie het zegt."

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Controlled opposition is een term die wordt gebruikt om een politieke partij of beweging te beschrijven die zich voordoet als een oppositie tegen de gevestigde orde, maar in werkelijkheid onder controle staat van diezelfde gevestigde orde en dus niet daadwerkelijk opkomt voor de belangen van het volk. Een partij die als zodanig gezien wordt kan het vertrouwen van kiezers verliezen.

DDS

BBB hoe duidelijk wil je het hebben. Build Back Better.

Ja 21 is nog erger, Eerdmans en Nanninga zijn 100% zeker niet te vertrouwen zoals ook weer is gebleken met Joost Eerdmans zoals blijkt uit berichtgeving: Breek! 'Joost Eerdmans dreigde Rob Roos: als je naar boerenprotest gaat knikkeren we je uit de partij!'