Oekraïense leger heeft een groot nazi-probleem, zegt Amerikaanse ex-soldaat die meevocht

• vrijdag 3 maart 2023
  • Categorie:
  • “Toen ik aankwam in Oekraïne was ik erg verbaasd. Iedereen had nazitatoeages en -symbolen,”

Robin de Boer 3-3-2023

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 02:13

De Amerikaanse oud-soldaat John McIntyre maakte bijna een jaar deel uit van diverse Oekraïense legereenheden. In een interview met RT zegt hij dat het Oekraïense leger een groot nazi-probleem heeft.

McIntyre liep over naar de Russische kant nadat hij had gezien waartoe Oekraïense troepen in staat zijn. “Ik kon daar niet blijven,” zei de oud-soldaat, die van Odessa naar Moldavië ontsnapte. “Ik dacht dat ik vermoord zou worden.”

“Toen ik aankwam in Oekraïne was ik erg verbaasd. Iedereen had nazitatoeages en -symbolen,” zei McIntyre, die niet geloofde dat de ultrarechtse ideologie een groot probleem is in Oekraïne, tot hij het met zijn eigen ogen zag.

Wij zijn de nazi’s

In Oekraïne zeiden andere westerse huurlingen tegen hem: “De Russen zijn niet de nazi’s, wij zijn de nazi’s.”

Hij sprak met iemand over de oorlogsmisdaden die de Oekraïense troepen plegen en dat bracht hem in een lastige positie. Volgens McIntyre worden klokkenluiders nog erger behandeld dan spionnen. Die worden namelijk zonder pardon in de rug of het hoofd geschoten. “Veel mensen raken vermist, ook buitenlanders.”

McIntyre zei dat Oekraïense soldaten burgers als schild gebruiken en zich verschansen in kelders van flatgebouwen. Als er dan raketaanvallen worden uitgevoerd in het gebied, geven ze Rusland de schuld.

Dit zijn onze bondgenoten?

De ex-soldaat, die diende in het Karpatische Sich-bataljon, zei dat hij mensen kende die krijgsgevangenen executeren, waaronder Portugezen, Fransen en Argentijnen. “Zij vinden het grappig. Het is haat. Ze haten de Russen en willen hen doden, ze willen genocide plegen.”

“En wij steunen deze mensen? Dit zijn onze bondgenoten? Zij moeten lid worden van de NAVO? Ze houden zich niet eens aan de Geneefse Conventies.”

Niet alleen Oekraïne heeft een Nazi probleem maar dat kan ook gezegd worden van de mensen die plots achter Oekraïne staan, dus achter de Nazi's. Toen een paar jaar geleden middels een referendum 2 op de 3 Nederlanders tegen de Oekraïne bij de EU stemden was dit zeker nog niet bekend, maar nu het wel bekend is kruipen de echte SS Nederlanders uit hun schulp en durven te bekennen dat ze ook Nazi's zijn. Kan je nagaan hoe groot de invloed op de mensen is van D'66 en de rest van de politieke Nederlandse Nazi's.