Minister De Jonge ‘jokkebrokt’ over verdwenen miljarden: ‘Dat is nou echt zo’n social media-complot’

• vrijdag 10 maart 2023
  • De reguliere media hebben hier uitgebreid over bericht.

“Gewoon blijven liegen,”

Robin de Boer 10-3-2023

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:58

Donderdag was Hugo de Jonge te gast in het SBS 6-programma Vandaag Inside. De CDA-minister had zijn komst al eerder toegezegd om te praten over ‘hoeveel woningen er worden gebouwd de komende jaren’.

In 2021, toen De Jonge nog zorgminister was, bleek dat het een puinhoop was op zijn ministerie. 5,1 miljard aan coronauitgaven kon niet worden gecontroleerd. Wilfred Genee vroeg hem of die 5,1 miljard nog boven water is gekomen.

“Wat bedoel je?” vroeg De Jonge.

(Video verwijderd? Klik hier...)

Dat is nou echt zo’n social media-complot

“Die was op een gegeven moment toch zoek? Dat we niet wisten waar het precies aan besteed was? Dat is niet waar?” vroeg Genee terwijl de minister zijn hoofd schudde.

“Nee, natuurlijk niet. Dat is nou echt zo’n social media-complot,” beweerde De Jonge.

“Het heeft ook in serieuze media gestaan,” bracht Genee daar tegenin. “Dat heeft echt niet in een serieuze krant gestaan,” aldus de minister.

De heer De Jonge jokkebrokt

BVNL-bestuurder Hans van Tellingen merkt op: “Hugo de Jonge die beweert dat er niets in de reguliere media heeft gestaan over de onder zijn verantwoordelijkheid verdwenen miljarden. De heer De Jonge jokkebrokt. De reguliere media hebben hier uitgebreid over bericht. Omdat er niet aan viel te ontkomen.”

Op 19 mei 2021 berichtte de Volkskrant dat hij ruim vijf miljard euro aan coronauitgaven niet goed kon verantwoorden, onder andere omdat de bonnetjes ontbraken.

“Gewoon blijven liegen,” zegt gezondheidswetenschapper Yvonne Simons.

NineForNews.nl

In het verleden zou een politieke leugenaar zoals Hugo door de media gefileerd zijn, nu wordt hij al jaren door de media in bescherming genomen, dus hij kan doen en laten wat hij wil, een miljardje of 5 meer of minder, wie maalt daarom? Wie hem met zijn grote pupillen in zijn starende ogen gisteren op TV zag moet toch echt concluderen dat Hugo de Jonge een heroïne verslaafde is die nodig moet afkicken.