Financieel expert over Nederland: ‘Misschien wel één van de meest corrupte landen ter wereld’

• maandag 27 maart 2023
  •  We hebben geen idee wat voor land dit land is,

Robin de Boer 27-3-2023

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:39

Financieel expert Ab Flipse heeft de afgelopen 20 jaar heel veel klokkenluiders gesproken die werden bedreigd. “Wij hebben het idee dat Nederland een heel keurig land is, maar misschien zijn we wel één van de meest corrupte landen ter wereld,” zei hij tegen Blckbx-verslaggever Edwin Taams, die een dag met hem meeliep.

“We zijn het enige land in de wereld waar zoveel brievenbusfirma’s zijn, waar zoveel internationale bedrijven zijn die feitelijk geen belasting betalen. We hebben geen idee wat voor land dit land is,” voegde Flipse toe.

(Video verwijderd? Klik hier...)

Onbenullen

“Wij denken dat we bestuurd worden door politici, maar feitelijk zijn het de Big Pharmas, de Big Finance, de Big Foods, de Big Energies.”

“Een kleine groep is zich daar bewust van, maar de massa niet. De massa hobbelt gewoon mee, zit in die functie, doet wat ze moeten doen, het zijn onbenullen. Sorry dat ik het zeg, het merendeel is onbenul. Maar er zijn er een paar bij die héél goed weten waar ze mee bezig zijn.”

Over en uit

Hierover komt steeds meer informatie naar buiten via de alternatieve media. Flipse vreest dan ook dat er wetgeving komt die het onmogelijk maakt om het vrije woord te spreken. Zonder de alternatieve media ‘is het over en uit’, waarschuwt hij. “De vrije media bestaan niet meer in dit land. Daar moet tegen opgetreden worden.”

NineForNews.nl