blckbx today #145: Twan Huys' oorlogspropaganda | Conflict VS & China verergert | Rechtszaak AERIUS-model

• woensdag 1 maart 2023
  • Categorie:
  •  Twan Huys' oorlogspropaganda | Conflict VS & China verergert | Rechtszaak AERIUS-model

1-3-2023

Zie HIER de uitzending (aanvang 19.00 uur0

Fake news en desinformatie in tijden van oorlog; in het televisieprogramma Buitenhof zet men zich ertegen af. In de praktijk maakt het programma zich er echter zelf schuldig aan. De geopolitieke spanningen tussen China en de VS lopen op. Na het incident met de Chinese ballon waarschuwde de VS China om geen wapens aan Rusland te leveren. Uit Beijing klinkt nu harde taal richting Washington. Stichting Stikstofclaim heeft gisterenochtend in Den Haag een zitting gehad tegen de staat over het inmiddels beruchte AERIUS-model. Dat en meer in blckbx today.

Woensdag 1 maart 2023

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Fake news en desinformatie in tijden van oorlog; in het televisieprogramma Buitenhof zet men zich ertegen af. In de praktijk maakt het programma zich er echter zelf schuldig aan. Redacteur David Boerstra staat vanavond aan tafel en ontleedt de oorlogspropaganda van presentator Twan Huys.
    • De geopolitieke spanningen tussen China en de VS lopen op. Na het incident met de Chinese ballon waarschuwde de VS China om geen wapens aan Rusland te leveren. Uit Beijing klinkt nu harde taal richting Washington. Dit doet onderzoeksjournalist Eric van de Beek denken aan het einde van de jaren zestig van de vorige eeuw. Hij spreekt van een historische breuklijn en neemt ons vanavond mee in de ontwikkelingen.
    • Stichting Stikstofclaim heeft gisterenochtend in Den Haag een zitting gehad tegen de staat over het inmiddels beruchte AERIUS-model. Het model dat de overheid gebruikt om de stikstof uitstoot te meten werkt volgens de stichting niet naar behoren en is instrumenteel bij de vele problemen binnen het landelijke stikstofdossier. Adviseur voor de stichting en ondernemer Jan Cees Vogelaar is vanavond bij ons aanwezig om ons bij te praten over de implicaties van deze zaak en de mogelijke gevolgen.

Desk: redacteur David Boerstra, onderzoeksjournalist Eric van de Beek en directeur van NewMob & ondernemer Jan Cees Vogelaar
    Presentatie: Anne Willemsen

Redactie Blckbx

Steeds meer landen mijden de dollar en betalen elkaar in de eigen munt.
    Amerika kan dat absoluut niet hebben want dan stort alles in elkaar, daarom ook zoeken ze met ieder land ruzie. Amerika heeft nu een staatsschuld van 30.000 Biljoen dollar en dat kan allemaal omdat de dollar de wereldmunt is/was. Iedere Amerikaan heeft een schuld van €100.000,00 dollar. Dat kan niet goed gaan en dat gaat ook niet goed met de Amerikaanse agressor die te pas en onpas oorlogen begint onder valse voorwendselen.