NOS-gebouw volgeplakt met 14.445 post-its: ‘Plotseling overleden’, ‘hartfalen na prikken’, ‘René is dood’

• zondag 5 februari 2023
  • Categorie: , , ,
  •  Toen er na de uitrol van de coronavaccins opeens veel meer mensen overleden dan verwacht, bleef het muisstil.

Robin de Boer 5-2-2023

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:31

Zaterdagochtend is het gebouw van de NOS volgeplakt met 14.445 post-its. Iedere post-it staat voor één extra dode in 2022. Voor het gebouw stonden mensen die spandoeken vasthielden met daarop teksten als ‘NOS = fake news’, ‘eerlijk onderzoek naar oversterfte’, ‘NOS, RTL, SBS, NRC, AD, Telegraaf, Trouw, we zijn jullie leugens zat’, ‘stop met liegen’ en ‘stop de censuur’.

(Video verwijderd? Klik hier...)

Plotseling is het nieuwe normaal

Op de post-its stonden teksten als ‘plotseling overleden’, ‘hartfalen na prikken’, ‘plotseling is het nieuwe normaal’ en ‘Pfizer-rapport’. Daarnaast werden namen genoemd: ‘Jonathan, 42 jaar’, ‘René is dood’. Tussen de post-its hingen ook A4’tjes waarop stond: ‘media = virus’, ‘media stop met liegen’ en ‘gekochte journalisten’.

Muisstil

Tijdens corona werd iedere ‘coronadode’ met veel bombarie aangekondigd. Toen er na de uitrol van de coronavaccins opeens veel meer mensen overleden dan verwacht, bleef het muisstil. Vooral landen met een hoge vaccinatiegraad kampen met oversterfte.