Wat doet die Ronald Pols van Milieudefensie bij mijn vakbond, mijn bank, mijn verzekeraar?

• donderdag 12 januari 2023
  • Categorie: , ,
  • Gaandeweg krijgt Ronald Pols van Milieudefensie ons land in de greep als het gaat om klimaatverandering.

Van een onzer correspondenten.

Is het niet de rechtszaak tegen Shell, die door tegenstanders de Klimaatzaak van de Eeuw wordt genoemd, dan is het wel zijn ‘samenwerking’ met de FNV, de grootse overkoepelende vakbond van Nederland met ongeveer een miljoen leden.

In de directiekamer en op de werkvloer wil Milieudefensie het gewoon voor het zeggen hebben.

Wij worden bang gemaakt door zijn voortdurende hameren op een ‘gevaarlijke klimaatverandering’. Een claim die niet waargemaakt kan worden omdat wetenschappelijk onderzoek dit gewoon tegenspreekt. Milieudefensie in angstaanjagende overdrive:

‘Financiële instellingen vervuilen vooral via hun beleggingen, leningen en andere financiële diensten. De vervuiling die hieruit voortvloeit is bijna 1.000 keer groter dan de uitstoot van hun gebouwen en van de elektriciteit en warmte die ze inkopen.’

Milieudefensie organiseert daarom samen met de FNV op 24 januari een gespreksavond over de impact van de financiële sector op het klimaat.

FNV is dus nu aan de beurt en men laat zich door zijn toverspreuken gewillig naar de slachtbank leiden, zo lijkt het. Want onzinnige klimaatmaatregelen kosten geld, miljarden die in een zwart gat belanden. Zij zijn een ramp voor de economie en de werkgelegenheid. De klimaatcrisis bestaat immers niet, wordt ons aangepraat door actiegroepen.

Laat Pols maar uitleggen hoe CO2 vervuilend kan zijn. Dat heeft nog geen geleerde voor elkaar gekregen.

Maina van der Zwan van Milieudefensie:

‘Werknemers bij grote instellingen zoals banken en verzekeraars kunnen een enorme rol spelen in de verduurzaming van hun bedrijf. Daarvoor hebben ze goede argumenten en medestanders nodig, dus het is heel belangrijk dat dit soort bijeenkomsten vaker gebeuren.(…) Hoe kunnen we als werknemers zorgen dat onze organisatie bijdraagt aan het voorkomen van gevaarlijke klimaatverandering? (Bron: Milieudefensie)

FNV, argumenten en medestanders, stink er niet in!

U kunt wel de Klimaatzaak van de Eeuw kosteloos steunen. In uw eigen belang: