VVD-leiders onthullen hun waarachtige gezicht: hypocriet en vol leugens

• zaterdag 28 januari 2023
  • Categorie: , , , ,
  •  Het is dus extreem hypocriet om nu opeens te doen alsof ze tegen dit linkse blok zijn.

Michael van der Galien 28-1-2023

VVD-leiders onthullen hun waarachtige gezicht: hypocriet en vol leugens

Het is waanzinnig hypocriet hoe Mark Rutte en Edith Schippers zich uitlaten over de coalitie tussen GroenLinks en PvdA. Ze doen alsof deze twee partijen Nederland kapot zouden maken, terwijl ze zelf al jaren samenwerken met beide partijen in de Tweede en Eerste Kamer.

In een recent interview met De Telegraaf zei het VVD-duo: "Je zult maar hard gewerkt hebben, met een hele gewone baan en je huis verkopen om kleiner te gaan wonen. Dan komen PvdA en GL langs. Ze gaan belastingen verhogen op het midden- en kleinbedrijf, daarmee raken ze kleine ondernemers en niet de grote vermogens. Ze willen minstens negen belastingen verhogen. Daar blijft het niet bij. Als zij de grootste partijen worden, geeft dat ze momentum op weg naar de Tweede Kamerverkiezingen. Als ze de grootste partijen worden ontwikkelen ze enorm veel zelfvertrouwen en ik vind dat de VVD die beweging nu al moet stoppen."

Maar de waarheid is dat de VVD zelf ook verantwoordelijk is voor de huidige situatie. De VVD maakt deel uit van regeringen waar GroenLinks en PvdA officieel én officieus bij betrokken zijn en hebben zelf ook belastingverhogingen goedgekeurd. Het is dus extreem hypocriet om nu opeens te doen alsof ze tegen dit linkse blok zijn.

En het ergste van alles? Vervolgens zetten ze ook nog even de aanval in op 'rechtse' partijen omdat die... niet schrikken!... vasthouden aan hun verkiezingsplannen in onderhandelingen. "Ook met die partij heb ik zaken proberen te doen, maar die levert niet," zeggen de VVD'ers over bijvoorbeeld JA21. "Die lezen in onderhandelingen slechts hun verkiezingsprogramma voor."

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

En: "Partijen rechts van de VVD – zoals PVV en BBB – zijn economisch links. En ze lopen weg als je probeert tot zaken te komen." Met andere woorden, ook die partijen nemen hun verkiezingsbeloftes serieus en willen daadwerkelijk iets op positieve wijze veranderen, in plaats van zich uit te leveren aan hetzelfde linkse blok dat Rutte en Schippers nu onder vuur nemen terwijl ze er heimelijk letterlijk al jaren mee samenwerken.

DDS