Overheid dwong Facebook en Twitter tot censuur: Dit is hoe laag ze zinken om vaccinkritiek te verbergen

• zondag 8 januari 2023
  • Categorie:
  •  Er zijn recentelijk documenten vrijgegeven die suggereren dat het Witte Huis van Joe Biden druk heeft uitgeoefend op Facebook om censuur te plegen.

8-1-2022

Volgens deze documenten werden de video's van twee bekende presentatoren onderdrukt: Tomi Lahren en Tucker Carlson.

Deze presentatoren bekritiseerden beiden de half-werkende coronavaccins in hun video's. Tucker Carlson gaf aan dat de vaccins niet deden wat ons beloofd was, terwijl Tomi Lahren in haar video aangaf dat ze niet van plan was om het vaccin te nemen. Flaherty stuurde vervolgens een email naar Facebook met de duidelijke opdracht om iets te doen aan de populariteit van deze video's.

De reactie van Facebook hierop was: "Running this down now," wat zoveel betekent als: "We doen er nu iets mee."

Het is opmerkelijk dat het Witte Huis zou proberen om censuur te laten plaatsvinden op sociale media, aangezien de vrijheid van meningsuiting een belangrijke waarde is in de Verenigde Staten. Het is ook opmerkelijk dat het Witte Huis specifiek zou proberen om de video's van deze twee presentatoren te onderdrukken, aangezien zij beiden bekend staan om hun conservatieve opvattingen... en dus omdat zij allebei kritisch waren over de 'vaccins' die toch veel minder effectief waren dan ons bij het begin van de vaccinatiecampagne werd verteld.

Er is recentelijk ook informatie vrijgegeven door Elon Musk, de nieuwe eigenaar van Twitter, waaruit blijkt dat de Amerikaanse overheid ook censuur heeft gepleegd op Twitter. Het is extreem problematisch als de overheid probeert om bepaalde meningen of ideeën te onderdrukken. Dit kan leiden tot een gebrek aan diversiteit in de openbare meningsvorming en kan ook leiden tot een gebrek aan transparantie en eerlijkheid in de politiek.

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden

Het is belangrijk om te benadrukken dat censuur altijd problematisch is, ongeacht het onderwerp of de context. Als we niet in staat zijn om onze meningen te uiten en te debatteren, dan kunnen we niet volledig deelnemen aan het democratische proces en kan het moeilijk zijn om de waarheid te achterhalen. Het is daarom cruciaal dat we ons blijven inzetten voor de vrijheid van meningsuiting en ervoor zorgen dat iedereen in staat is om zijn of haar mening te uiten zonder bang te hoeven zijn voor censuur.

Volg ons op Twitter.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
    DDS