blckbx today #126:

• maandag 16 januari 2023
  • Categorie: , ,
  • Wereldelite in Davos op WEF-bijeenkomst | Myocarditis na vaccinatie | Staatsschuld VS

16-1-2022

ZIE HIER de uitzending

Vandaag is de jaarlijkse World Economic Forum bijeenkomst gestart in Davos. Tot en met vrijdag zullen duizenden politici, captains of industry e.a. zich buigen over de mondiale problemen. De Oostenrijkse wedstrijdzwemmer Stephan Haider is één van de vele topsporters die myocarditis kreeg na een coronavaccinatie. Hij besloot uit het leven te stappen toen hij werd geconfronteerd met zijn diagnose en het feit dat hij nooit meer op zijn oude niveau zou kunnen sporten. Journalist Maurice van Ulden schreef hier een artikel over in De Andere Krant. Dat en meer in blckbx today.

Maandag 16 januari 2023

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Vandaag is de jaarlijkse World Economic Forum bijeenkomst gestart in Davos. Tot en met vrijdag zullen duizenden politici, captains of industry en andere openbare functionarissen zich buigen over mondiale problemen, waaronder de economische problemen van vandaag de dag. Redacteur Bas Reijnierse vertelt ons wat er vandaag is gebeurd en wat we voor de rest van de week kunnen verwachten.
    • De Amerikaanse staatsschuld bereikt naar verwachting aanstaande donderdag haar limiet. In het verleden was hiervan al vaker sprake, maar toen werd het limiet simpelweg verhoogd samen met het bijdrukken van extra geld. Dit patroon is niet langer houdbaar, omdat de vraag naar de dollar wereldwijd afneemt, aldus econome Jelena Postuma. Ze schetst bij ons de ontwikkelingen én de gevolgen hiervan voor Europa en Nederland.
    • De Oostenrijkse wedstrijdzwemmer Stephan Haider is één van de vele topsporters die myocarditis kreeg na een coronavaccinatie. Hij besloot uit het leven te stappen toen hij werd geconfronteerd met zijn diagnose en het feit dat hij nooit meer op zijn oude niveau zou kunnen sporten. Stephans vader liet het weefsel van zijn zoons hart onderzoeken door patholoog-anatoom dokter Burkhardt. Die constateerde volop ontstekingshaarden. Journalist Maurice van Ulden sprak met de vader én de patholoog-anatoom, waarna hij er een artikel over schreef in de Andere Krant.

Desk: journalist Maurice van Ulden, econome Jelena Postuma en redacteur Bas Reijnierse
    Presentatie: Sanae Orchi