Video! Pieter Omtzigt fileert het Grondwet-hatende kabinet

• dinsdag 27 december 2022
  • Categorie:
  •  Afgelopen week heeft Pieter Omtzigt het wangedrag van het kabinet keihard gefileerd.

Video! Pieter Omtzigt fileert het Grondwet-hatende kabinet

Afgelopen week heeft Pieter Omtzigt het wangedrag van het kabinet keihard gefileerd. Hij deed dit tijdens het debat over de controversiële mondkapjesdeal. Dat is al een paar dagen geleden, maar op deze Tweede Kerstdag is het leuk om even rustig te gaan zitten voor deze beelden.

Kijk maar:

Wat Omtzigt daar heel rustig deed is aantonen dat het gedrag van het kabinet gewoonweg in strijd is met de wet. Met de grondwet, beter gezegd. De Tweede Kamer wordt niet voldoende geïnformeerd. Alles wordt onder het tapijt geveegd, zelfs als er nadrukkelijk inzage wordt geëist.

Artikel 68 van de Grondwet houdt in dat, als de Kamer informatie vraagt, dat het kabinet die informatie dan moet geven. Dat gebeurt niet of nauwelijks, zeker niet met betrekking tot de zogenaamde Mondkapjesdeal.

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Minister Helder gaf steeds weer uitgebreid antwoord op de vragen en opmerkingen van Omtzigt... zonder daadwerkelijk antwoord te geven. Ze is duidelijk in de leer geweest bij Mark Rutte. Die is ook extreem goed in het praten, praten, praten zonder iets te zeggen waar het parlement - laat staan de burger - iets aan heeft.

Volg ons op Twitter.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
    DDS

Max Q zei

Omtzigt is politiek schizofreen !!!!! PAS op met deze WEF fer !!!!! Hij lult rechts en stemt ultra links met het schwabinet mee !!!