Rob de Wijk over de Oekraïne oorlog en lessen voor Europa - Holland Gold Interviews #34

• dinsdag 20 december 2022
  • Categorie:
  •  In deze aflevering is Rob de Wijk te gast.

20-12-2022

Rob is hoogleraar internationale betrekkingen en oprichter van het Den Haag Centrum voor Strategische Studies. Hij gaat dieper in op het ontstaan van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne en beschrijft verschillende scenario’s over hoe de oorlog zich zal ontwikkelen in 2023. Ook legt hij uit hoe grondstoffen als gas en olie nu gebruikt worden als wapen en hoe het Russische leger er nu voor staat ten opzichte van het Oekraïense. Tot slot bespreken Paul en Rob wat de rol van Europa en de NAVO in dit geheel is en in wat voor spagaat wij terecht zijn gekomen.

Overweegt u om goud en zilver aan te kopen? Dat kan via de volgende website: https://bit.ly/3xxy4sY Twitter: @robdewijk: https://twitter.com/robdewijk @Hollandgold: https://twitter.com/hollandgold @paulbuitink: https://twitter.com/paulbuitink @jorisbeemsterb: https://twitter.com/JorisBeemsterb1 @SvenKuijpers: https://twitter.com/SvenKuijpers 👉Bedankt voor het kijken naar de video. Wij horen graag wat u van de video vond en welke gasten wij nog meer moeten uitnodigen. ✅Abonneer en klik op de bel om op de hoogte te blijven van onze laatste video's: https://bit.ly/3pBzDDl ❗LET OP! Wij zullen u nooit vragen om ons te bellen of te whatsappen. U kunt ons altijd zelf bereiken via de contactgegevens onderaan de website: https://www.hollandgold.nl Timestamps: 00:00 introductie 03:59 De oorlog tussen Rusland en Oekraïne 11:15 het Oekraïense leger 19:36 De rol van het westen 21:48 De wapenindustrie 25:13 Voortgang oorlog 33:25 Gas en olie als wapen 42:52 Advies aan Jens Stoltenberg 46:25 Outro Let op: Holland Gold vindt het belangrijk dat iedereen vrijuit kan spreken. Wij willen u er graag op attenderen dat de uitspraken die worden gedaan door de geïnterviewde niet persé betekenen dat Holland Gold hier achter staat. Alle uitspraken zijn gedaan op persoonlijke titel door de geïnterviewde en dragen zo bij aan een breed, kleurrijk en voor de kijker interessant beeld van de onderwerpen. Zo willen en kunnen wij u een transparante bijdrage en een zo volledig mogelijk inzicht geven in de economische marktontwikkelingen. Al onze video’s zijn er enkel op gericht u te informeren. De informatie en data die we presenteren kunnen verouderd zijn bij het bekijken van onze video’s. Onze video’s zijn geen financieel advies. U alleen kunt bepalen hoe het beste uw vermogen kunt beleggen. U draagt zelf de risico’s van uw keuzes. Bekijk onze website: https://www.hollandgold.nl

Holland Gold