Jan Dijkgraaf: De Coalitiestutters van de PvdA en GroenLinks zijn grotere criminelen dan Sywert van Lienden

• vrijdag 23 december 2022
  •  Jan Dijkgraaf haalt in zijn ''Briefje van Jan" keihard uit naar de coalitiestutters van de PvdA en GroenLinks.

Mark Jongeneel 23-12-2022

Volgens Dijkgraaf zijn deze partijen de "grotere criminelen" dan Sywert van Lienden, omdat ze minister Hugo de Jonge in juni in strijd met het staatsrecht hebben toegestaan om in de Tweede Kamer over zijn vorige portefeuille te komen babbelen, terwijl ze nu juist blokkeren dat De Jonge zich tegenover de Kamer moet verantwoorden.

Dijkgraaf stelt dat de conclusie moet zijn dat de PvdA en GroenLinks "grotere criminelen" zijn dan Sywert van Lienden. Hij beschuldigt deze partijen ervan de wet te overtreden en de democratische processen te saboteren. Volgens Dijkgraaf zijn deze partijen alleen bezig met hun eigen politieke belangen en geven ze geen enkele aandacht aan de belangen van het volk.

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Wat er gisteren is gebeurd laat weer eens zien dat een constructief politiek debat met het partijkartel zinloos is. De coalitiestutters willen de aandacht af te leiden van de feitelijke kwesties door te focussen op persoonlijke aanvallen en emotionele retoriek. Het echte Kamerwerk daar hebben zij een broertje dood aan. Nederland is daar de dupe van. Het volk verdient rekenschap hoe de deal van 100 miljoen euro tussen Sywert van Lienden en Hugo de Jonge tot stand is gekomen. Het verdonkeremanen van welongevallige feiten is crimineel gedrag. De coalitiestutters biedt de coalitie de gelegenheid om er mee weg te komen. Dit is crimineel gedrag en grondwettelijk hartstikke fout. Jan Dijkgraaf trekt dus geen vreemde conclusie.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
    DDS