De roep om een #NEXIT! neemt toe na achterlijk plan voor een CO2-tax

•   De EU wil een CO2-tax wil invoeren

Mark Jongeneel 19-12-2022

De roep om een #NEXIT! neemt toe na achterlijk plan voor een CO2-tax

We werden gisterochtend ruw gewekt met het achterlijke plan dat de EU een CO2-tax wil invoeren. De rechtse oppositie is klaar met de EU en wil een #NEXIT! De Nederlander heeft er nooit voor gekozen om op te gaan in de Verenigde Staten van Europa ook wel bekend als de EUSSR onder Eurosceptici.

BVNL is het zat en heeft in de Tweede Kamer een spoeddebat aangevraagd met minister-president Mark Rutte (VVD) inzake het nieuws dat EU-burgers via hun gasrekening gaan betalen voor de broeikasgassen die ze uitstoten.

“Niemand in Nederland heeft gekozen voor dit vreselijke dictaat vanuit Brussel”, aldus Van Haga die stelt dat deze klimaatdwang vanuit de EU een reden zal kunnen zijn om over te stappen naar een zogeheten Nexit, waarbij Nederland de EU verlaat. “We willen onze soevereiniteit terug. Als het gaat om migratie of waaraan Nederlands belastinggeld aan wordt uitgegeven, moet er in het belang van Nederland gedacht worden.''

Ook FVD is klaar met de EU en twittert: '' Complete waanzin. Nederlanders kunnen niet meer rondkomen en zitten letterlijk in de kou. Frans Timmermans geeft ze nog een trap na met een CO2-tax. De enige uitweg is een #NEXIT!'' Daar zit geen woord Spaans bij!

Van Geert Wilders was al bekend dat hij een fervent voorstander is van een #NEXIT!. Dit plan is daarom ook koren op de molen voor de voorman van de Partij voor de Vrijheid. Wilders twittert: ''Ze gaan energie, gas, autorijden nog veel duurder maken dan het al is. Wereldvreemde corrupte Brusselse lieden die geen idee hebben dat normale mensen nu al bijna failliet gaan in een koud huis. Ongelooflijk. De hoogste tijd voor #Nexit.''

De BoerBurgerBeweging durft het woord #NEXIT! nog niet in de mond te nemen maar vindt dit plan niet van gezond verstand getuigen. De partij van Caroline van der Plas twittert: ''BBB gaat niet mee in deze klimaathysterie waardoor de temperatuur wellicht/eventueel/misschien, een fractie daalt maar mensen dood gaan door honger en energiearmoede. We zijn niet tegen investeren in emissiereductie. En inspelen op klimaatverandering (klimaatadaptatie) is noodzakelijk. Maar wie rood staat, kan niet groen doen. Dat is gezond verstand.''

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

De rechtse oppositie is het met elkaar eens dat dit een krankzinnig plan is dat afgeschoten dient te worden in de Tweede Kamer. Alleen FVD en PVV zeggen volmondig dat het tijd is voor een #NEXIT! De andere rechtse partijen zijn nog niet zover. De Nederlander moet nooit akkoord gaan met directe Europese belastingen. Als je akkoord gaat met een EU leger of EU belastingen dan hou je in facto op te bestaan als natiestaat.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
    DDS