blckbx today:

• maandag 12 december 2022
  • Categorie: , ,
  •  Coronawet carte blanche | Musk heropent beerput | Einde westers financieel systeem

Zie HIER de uitzending

aanvang 19.00 uur

Elon Musk zorgde dit weekend wederom voor veel ophef met zijn 3e én 4e publicatie van de Twitter Files. De Amerikaanse investeringsmaatschappij Blackrock voorspelde vorige week een recessie van ongekende grootte, waarbij conventionele steunmaatregelen niet meer zullen helpen om de economie te redden. Vandaag wordt in de Tweede Kamer de zogenoemde 'permanente coronawet' besproken. Dat en meer in blckbx today.

Maandag 12 december 2022

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Elon Musk zorgde dit weekend wederom voor veel ophef met zijn 3e én 4e publicatie van de Twitter Files. De innige relatie tussen Twitter en de Amerikaanse overheid komt voorbij, maar ook Donald Trump. Onderzoeksjournalist Daan de Wit dook in het dossier van politiek georganiseerde censuur.
    • De Amerikaanse investeringsmaatschappij Blackrock voorspelde vorige week een recessie van ongekende grootte, waarbij conventionele steunmaatregelen niet meer zullen helpen om de economie te redden. Econoom Jelena Postuma kijkt verder en voorziet een overgang naar een nieuw financieel tijdperk.
    • Vandaag werd in de Tweede Kamer de zogenaamde 'permanente coronawet' besproken. Sinds de corona-spoedwet dit jaar sneuvelde, zoekt minister Ernst Kuipers verankering van pandemische maatregelen in de huidige Wet Publieke Gezondheid. David Boerstra volgde het debat en geeft inzage in de mogelijk verstrekkende gevolgen.
    • Desk: econome Jelena Postuma, onderzoeksjournalist Daan de Wit en redacteur David Boerstra

Presentatie: Anne Willemsen

Over Stichting blckbx

Blckbx is een stichting zonder winstoogmerk die wordt gefinancierd door donaties van haar eigen publiek. Voor de mensen, door de mensen en met de mensen: dát is waar blckbx voor staat.

Hoewel we zorgdragen om de kosten zo minimaal te houden, zijn er toch doorlopende kosten om gedegen en professionele content te maken. Denk hierbij aan de techniek, de regie, de redactie, de webredactie en het onderhoud van de studio. Om de continuïteit van blckbx te waarborgen, hebben we daarom jouw hulp nodig.

Als je deze uitzending waardeert en de urgentie van Nederlands grootste onafhankelijke nieuwsplatform inziet, dan nodigen we je van harte uit om ons te steunen. Alleen dankzij regelmatige donaties kunnen wij onafhankelijke content blijven produceren en onze reikwijdte vergroten, met als doel om de wereld beter te begrijpen. Voor de mensen, door de mensen en met steeds méér mensen.

blckbx