[Video] Ernst Kuipers na vraag Pepijn van Houwelingen over vaccinatieschade: 'Vaccineren is het beste dat je kunt doen'

• woensdag 2 november 2022
  • Categorie: , ,
  •  VACCINATIECAMPAGNE=VACCINATIESCHADE

In de Tweede Kamer is Pepijn van Houwelingen (FVD) het debat aangegaan met minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers (D66) over vaccinatieschade. Gezien de veel ernstige bijwerkingen én het feit dat het coronavirus bepaald niet extreem gevaarlijk is voor jongere, gezonde mensen wilde hij weten: waarom dan toch doorgaan met een algemene vaccinatiecampagne?

Kuipers' antwoord was een herhaling van het standpunt dat het kabinet al twee jaar lang inneemt: vaccineren is hoegenaamd het belangrijkste dat je kunt doen "voor jezelf en voor anderen." Geen woord over de ernstige bijwerkingen die veel mensen ervaren óf over het feit dat, zoals Van Houwelingen terecht zei, corona bepaald niet risicovol is voor het overgrote deel van de bevolking.

"De minister zegt zojuist: de [vaccinatie-] campagne gaat door. Dit terwijl er steeds meer verontrustende signalen naar buiten komen," zei Van Houwelingen tegen Kuipers. Zo werd vorige week bekendgemaakt dat "hevige menstruatiebloedingen een erkende bijwerking is" van het vaccin. "We zitten natuurlijk met de oversterfte, waar nu onderzoek naar wordt gedaan." En dan is er nog het feit dat Pfizer toegeeft dat het helemaal geen onderzoek heeft gedaan naar de vraag of de 'vaccins' het aantal transmissies van corona vermindert.

Lees ook

Daarom, zei Van Houwelingen, vraagt hij zich af waarom die campagne in vredesnaam doorgaat, zeker ook voor de 'niet-risicovolle gevallen.' Dus mensen die niet oud zijn, die niet ziek, zwak en misselijk zijn, en dus geen ellenlange lijst van comorbiditeiten hebben.

"Ik denk dat het buitengewoon verstandig is, sterker nog, het is datgene wat je bij uitstek moet doen tegen de steeds weer terugkomende, nu, volgende golven coronainfectie. Dat is ook iets wat bij eerdere discussies over corona hier breed in de Kamer werd gedeeld. Dus vaccineren is het belangrijkste wat je kunt doen," herhaalde de man die ook wel bekendstaat als de Voldemort van de Nederlandse politiek.

(Artikel gaat verder onder de oproep ons te steunen in deze barre tijden)

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis, de energiecrisis, de inflatiecrisis ´én de koopkrachtcrisis heeft DDS het ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

"Voor ons is dit dus onbegrijpelijk," antwoordde Van Houwelingen. "We zien om ons heen" allerlei signalen. "De oversterfte, de extra bijwerkingen die er steeds maar weer bijkomen. En vooral: we weten niets over de langetermijn bijwerkingen. En toch blijft de minister, ook voor mensen die geen enkel risico lopen, die vaccinatiecampagne maar doorzetten. Wij vinden dat totaal onverantwoord."

Ja, en daar is alles wel mee gezegd, inderdaad.

DDS

Wij vinden dat totaal onverantwoordelijk. Het IS totaal onverantwoordelijk, het IS het WEF.