Van Haga fakkelt wanbeleid kabinet af: "Jullie zijn verantwoordelijk voor economische problemen"

• vrijdag 11 november 2022
  • Categorie: , ,
  •  BVNL-voorman Wybren van Haga heeft tijdens een debat over het energieplafond stevig uitgehaald naar het kabinet.

11-11-2022

Volgens de politicus staat het kabinet aan de wieg van de economische malaise in Nederland.

Volgens BVNL-fractieleider Wybren van Haga moet het mkb in Nederland zo snel mogelijk geworden. Immers, zo redeneert Van Haga, zijn zij de motor van onze samenleving. Als beroepsgroepen zoals bakkers, tuinders en slagers omvallen, gaat de Nederlandse economie ook onderuit.

Tijdens het debat over het energieplafond legde Van Haga uit dat de economische malaise mede op het conto van de kabinetten Rutte te schrijven is. Zij hebben de economische problemen in het land veroorzaakt, aldus Van Haga.

"Nederland heeft te maken met ongekend hoge energieprijzen, mede veroorzaakt door wandbeleid in de afgelopen 10 jaar. Kerncentrales werden niet gebouw, kolencentrales werden gesloten, schaliegas werd in de ban gedaan en het gasveld in Groningen werd gesloten terwijl het technisch volledig mogelijk is om veilig te produceren."