• woensdag 23 november 2022
  •  Alles wat wij zeiden lag continu onder een vergrootglas...

De nieuwe eigenaar van TwitterElon Musk, heeft toegegeven dat het bedrijf dat hij aangeschaft heeft de afgelopen jaren op grote schaal gediscrimineerd heeft tegen mensen met rechtse meningen. Het is zo erg, stelt hij, dat zelfs niet één radicaal-linkse nepnieuwsfabrikant van Twitter gegooid is. Dit terwijl de ene na de andere conservatief of nationaal-populist er aan heeft moeten geloven.

De conservatieve Amerikaanse journalist Kyle Becker zwengelde vandaag het debat aan over het feit dat heel veel bans ongedaan zijn gemaakt de afgelopen dagen... en dat het daarbij opvalt dat de accounts, steeds weer, toebehoren aan mensen met réchtse standpunten.

"Stel je voor dat Elon Musk daadwerkelijk de rechtse engnek was die verwende linkse journalisten pretenderen dat hij is, en dat hij besloot om hen een koekje van eigen deeg te geven door alle linkse 'nepnieuws' verspreiders van Twitter te gooien. Er zou niets voor ze over blijven om te publiceren!" schreef Becker.

Musk heeft daar hoogstpersoonlijk op gereageerd door honderd procent te bevestigen wat Becker al schreef... en daar enkele opmerkelijke toevoegingen bij te doen.

"Zoals duidelijk is voor iedereen behalve de [mainstream] media is er geen enkele permanente ban op zelfs de meest extreme linkse account die regelrechte leugens verspreidt," aldus Musk.

Vervolgens pakte hij de Associated Press even aan. Want, zegt hij, "zelfs [zij zijn niet geband] na hun compleet fictief verhaal over Russische raketten die Polen geraakt hadden, wat extreem serieuze consequenties had kunnen hebben voor het escaleren van de oorlog."

Dat dit verhaal - dat de hele wereld is overgaan en opgepakt is door Nederlandse media én politici, waaronder de oorlogshitsers van D66 - "fictief" is moge onderhand wel duidelijk zijn. Niet alleen omdat we er weinig meer van horen (wat ongetwijfeld anders was geweest als Rusland erachter zat), maar ook omdat de Associated Press de verantwoordelijke journalist ontslagen heeft. Op staande voet. Keihard.

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

In een andere tweet reageert Musk op een vergelijkbare opmerking van de conservatieve denker en auteur Dinesh D'Souza. Die stelt dat "we niet veel horen over progressieven en Democraten die de afgelopen dagen terug zijn gelaten op Twitter. Waarom? Omdat zij nooit van Twitter zijn gegooid. Hun leugens en desinformatie zijn nooit gecontroleerd. Censuur is alleen gebruikt tegen conservatieven."

Musk bevestigt dat kort en simpel: "Correct."

Dit zegt natuurlijk wel alles over de wijze waarop Twitter al die jaren is omgegaan met conservatieven, klassiek-liberalen en nationaal-populisten. Zeg maar: met alles dat ook maar een beetje naar rechts neigt. Alles wat wij zeiden lag continu onder een vergrootglas... terwijl onze tegenstanders werkelijk álles konden maken. Ze konden mensen tot op het bot beledigen, zelfs met geweld dreigen, en natuurlijk fake news verspreiden. Het maakte de Twitter-moderators niet uit.Elon Musk geeft grootschalige discriminatie tegen rechts toe: Linkse nepnieuwsverspreiders kwamen overal mee weg

Waarom? Simpel. Omdat de moderators knetter Woke-links waren. Maar niet alleen waren zij knetter Woke, oh nee, dat gold ook voor hun bazen. Want kijk maar eens naar deze video die Elon Musk vannacht deelde. Hij liep wat rond in het hoofdkantoor van Twitter... en wat hij daar opeens aantrof was letterlijk een grote stapel #StayWoke t-shirts.

En dat verklaart direct alles.

Volg mij op Twitter.

DDS