De toekomst van de mens - Karen Hamaker

• maandag 21 november 2022
  •  Op 15 oktober gaf Karen Hamaker een lezing onder deze titel in Antropia in Driebergen.

21-11-2022

Zie HIER de uitzending

Hoe je de toekomst van de mens ziet hangt af van de groep waartoe je behoort. Zit je in kringen van het World Economic Forum, dan ‘weet je wat het gaat worden’, want je bent het zelf aan het maken. Maar gaat het ze ook lukken? Er zijn namelijk ook groepen met andere perspectieven, van de massamens die wegkijkt tot de activistische criticus. Maar bij welke richting je ook behoort, we zijn allemaal mens met onze eigen worstelingen en idealen. “Uiteindelijk hangt alles af van de kwaliteit van het individu”, zegt C.G. Jung en we gaan kijken wat dat allemaal inhoudt. Het eerste deel van de lezing gaan we delen van het kwaad in de ogen kijken om eerlijk te zien waar we staan. In het tweede deel van de lezing gaan we, uitgaande van de mens zelf, een verrassende en hoopvolle wending aan het verhaal geven. - Deze video is geproduceerd door Café Weltschmerz. Café Weltschmerz gelooft in de kracht van het gesprek en zendt interviews uit over actuele maatschappelijke thema's. Wij bieden een hoogwaardig alternatief voor de mainstream media. Café Weltschmerz is onafhankelijk en niet verbonden aan politieke, religieuze of commerciële partijen. Waardeer je onze video's? Help ons in de strijd naar een eerlijker Nederland, vrij van censuur en Steun Café Weltschmerz en word Stamgast! https://cafeweltschmerz.nl/register/ Wil je onze nieuwsbrief ontvangen in je mailbox? https://cafeweltschmerz.nl/nieuwsbrief/ Wil je op de hoogte worden gebracht van onze nieuwe video's? Klik hierboven dan op Abonneren!

Café Weltschmerz