CDA woest op bedriegende Kajsa Ollongren (D66) die NAVO-rapport verborg: 'Ze heeft Kamer onvolledig ingelicht'

• dinsdag 15 november 2022
  • Categorie: , , ,
  •  Het CDA vindt het totaal onacceptabel dat Defensieminister Kajsa Ollongren (van D66 natuurlijk) overduidelijk willens en wetens een NAVO-rapport heeft verborgen voor de Tweede Kamer. De reden?

Michael van der Galien 15-11-2022

Het rapport was erg kritisch over de staat van de Nederlandse krijgsmacht. Welkom in Nederland, bananenmonarchie, waar het kabinet doet wat het wil, en waar het parlement volstrekt incompetent en nutteloos is.

Die ranzig hypocriete Sigrid Kaag en Mark Rutte rollen over straat om FVD'ers van "aanvallen op de democratie" te beschuldigen. Maar feitelijk zijn zij het die zich daar schuldig aan maken; die de democratie gewoon aan het afschaffen zijn.

Dat blijkt ook nu weer. Het is namelijk bekend geworden dat Kajsa Ollongren van Defensie een rapport heeft verborgen voor de Tweede Kamer. Het rapport is opgesteld door de NAVO. De 'defensiealliantie' (lees: Amerikaanse imperialistische leger) vindt namelijk dat onze krijgsmacht last heeft van "voortdurende, significante en kwalitatieve tekortkomingen." Met andere woorden, het is een enorme bende bij defensie.

Maar opmerkelijk genoeg deelde Ollongren deze informatie niet met de Tweede Kamer. Sterker nog, mevrouw heeft beweerd in het parlement dat we "grotendeels" doen wat de NAVO wil. Oh ja, sure, er zijn een paar details die beter kunnen, maar al met al doen we het prima.

Hilarisch genoeg zijn deze leugens zo groot dat zelfs het CDA nu boos is op Ollongren. Nep-christendemocratisch Kamerlid Derk Boswijk is heel helder. Hij zegt tegen Zembla dat Ollongren de Kamer overduidelijk "incompleet en onvolledig" heeft geïnformeerd.

Let wel, in normale tijden was dat een politieke doodzonde. Een minister die zich daar schuldig aan maakte kon op zoek naar een andere baan, en dan ook meteen buiten de politiek.

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Maar helaas, die tijden zijn niet meer. We leven tegenwoordig in een land waarin de democratie totaal is afgeschaft. De Tweede Kamer is verworden tot een nepparlement. Een fopvolksvertegenwoordiging. Kamerleden zijn niet meer of minder dan loopjongens en -meisjes van bewindspersonen. De kabinetsleden doen wat ze willen, ze liegen en bedriegen erop los, en er is niets dat Kamerleden daaraan kunnen (of eigenlijk: willen) doen.

Want in ruil voor hun mooie loon, aanzien en positie zijn ze akkoord gegaan met een regeling die hen verandert in werknemers van het kabinet. Niets meer, niets minder.

Volg mij op Twitter.

DDS