“We werden voorgelogen”: Prominent mediafiguur Ben Shapiro geeft eindelijk toe dat hij fout zat met het promoten van vaccins

• maandag 31 oktober 2022
  • Categorie: , ,
  •  Ben Shapiro is lange tijd een promotor geweest van de COVID-19 mRNA-vaccins, waarbij hij zijn miljoenen volgelingen vertelde dat ze “sukkels” waren als ze besloten zich niet aan het grote experiment te onderwerpen.

31-10-2022

Dinsdag gaf Shapiro toe dat hij, net als vele anderen, was voorgelogen en misleid over de doeltreffendheid van de vaccins, met name wat betreft hun vermogen om virusoverdracht te voorkomen, bericht Baxter Dmitry.

In de aflevering van “The Ben Shapiro Show” van dinsdag gaf Shapiro toe: “Het is nu volkomen duidelijk dat er tegen ons is gelogen. En we werden voorgelogen op een zeer hoog niveau en vanaf zeer, zeer vroeg door zowel de vaccinbedrijven, in termen van het vermogen van het vaccin om overdracht te voorkomen, en … door onze politici die het blijkbaar beter wisten.”

Shapiro’s bekentenis en gevoel van verraad komt deels nadat Pfizer-directeur Janine Small op 10 oktober verklaarde dat het bedrijf niet wist of het COVID-19 mRNA-vaccin dat het samen met BioNTech had ontwikkeld overdracht van virussen zou voorkomen voordat het middel op de markt kwam.

Shapiro was niet alleen woedend over de bekentenis van Small, maar ook over de mogelijkheid dat de regering Biden dit al meer dan een jaar geleden wist, maar desondanks bij haar oorspronkelijke narratief bleef. “Het blijkt dat het Witte Huis van Biden dit wist en de leugen toch promootte,” zei Shapiro. “Dit is echt verbazingwekkend.”

President Joe Biden zei in 2021 vol vertrouwen: “Je krijgt geen COVID als je deze vaccinaties hebt.”

The Blaze meldt:

Ondanks zijn publieke vertrouwen, suggereert een door Shapiro aangehaald artikel, gepubliceerd in de Washington Post op 22 oktober, dat de regering Biden vanaf de zomer van 2021 wist dat de vaccins “veel slechter werk leverden bij het blokkeren van de infectie dan oorspronkelijk verwacht, omdat de werkzaamheid afnam … Toch bleef de politieke noodzaak bestaan.”

In juli gaf de voormalige COVID-reactiecoördinator van het Witte Huis, Dr. Deborah Birx, toe dat ook zij wist dat de COVID-19 vaccins “geen bescherming zouden bieden tegen infectie”, en voegde eraan toe dat “we de vaccins te sterk hebben ingezet.”

Hoewel delen van de regering en het wetenschappelijk establishment de waarheid kenden, waren ze er niet happig op om in te grijpen toen anderen werden gehekeld omdat ze het hardop zeiden.

De Washington Post, die onlangs meldde dat de vaccins niet effectief waren gebleken in het blokkeren van overdracht, stelde eerder dat het “meest verderfelijke anti-vaccin gesprekspunt,” vooral wanneer het werd geuit door Florida gouverneur Ron DeSantis (R), de bewering was dat de vaccins “geen infectie voorkomen.”

Shapiro benadrukte dat valse narratieven zoals die door de regering Biden zorgvuldig in stand worden gehouden en naar voren worden geschoven, het vertrouwen in Amerikaanse instellingen en deskundigen ondermijnen. Wanneer een wetenschappelijke instelling iets beweert in overleg met de overheid die “wetten uitvaardigt om u iets te laten doen, en het blijkt dat deze dingen leugens zijn … dan zal het wantrouwen van de mensen in de instelling de pan uit rijzen.”

De weg naar afkeer

In zijn podcast van dinsdag merkte Shapiro op dat de vaccinatie-uitrol aanvankelijk berustte op een verhaal dat werd ondersteund door twee belangrijke beweringen.

De eerste was dat er “robuuste gegevens waren over de verlaging van het risico op overlijden – vooral als je oud en kwetsbaar bent – door COVID op basisniveau.” Shapiro suggereerde dat dit een “vrij sterke” zaak was, aangezien een groot percentage van de bevolking zwaarlijvig is en er veel geriaters zijn.

De tweede redenering was, “grotendeels op basis van claims van Pfizer en Moderna,” dat het nemen van de vaccins de overdrachtspercentages zou verlagen. Bijgevolg zou men zich moeten laten vaccineren om een einde te maken aan de pandemie en de verspreiding van het virus te vertragen of af te remmen.

Shapiro merkte op dat de media in de herfst en winter van 2020 beslag legden op de beweringen van de grote farmaceutische bedrijven. “Dat waren de gegevens die de meesten van ons gebruikten … omdat dat de beschikbare gegevens waren,” zei hij.

Dat waren de gegevens waarop Shapiro zich baseerde toen hij besloot zich dubbel te laten vaccineren, en toen hij vervolgens anderen adviseerde dit voorbeeld te volgen.

Op 2 augustus 2021 beweerde hij: “Gevaccineerd worden beschermt je in wezen tegen het virus. Ongevaccineerd blijven maakt je kwetsbaar. Maak uw keuze.”

Shapiro tweette op 20 juli 2021: “Laat je vaccineren. Dat heb ik gedaan. Mijn vrouw deed dat. Mijn ouders.” Hij schreef verder: “Als je je niet laat vaccineren en je wordt ziek, dan is dat je eigen schuld.”

Maanden later zei hij dat om de pandemie te beëindigen, degenen die “kwetsbaar” zijn “zich moeten laten vaccineren.”

Op 2 september 2021 stelde hij dat de “enige mensen … die zich helaas zorgen maken, mensen zijn die gevaccineerd zijn en zich geen zorgen hoeven te maken; de ongevaccineerden zijn over het algemeen niet bezorgd, en daarom zijn ze ongevaccineerd.”

In februari pochte hij“Dubbelgevaccineerd. Mijn vrouw is drievoudig. Mijn ouders zijn drievoudig.”

Hoewel hij voorstander was van vaccinatie, merkte Shapiro in oktober 2021 op dat de terughoudendheid van ouders om hun kinderen COVID-19 injecties te geven “volledig gerechtvaardigd” was, omdat “de risico’s van Covid voor kinderen buitengewoon laag zijn.”

Geprikkeld, geprikt en boos

Shapiro concludeerde: “Iedereen heeft ons voorgelogen. We zijn voorgelogen door de wetenschappers. We werden voorgelogen door Pfizer. We werden voorgelogen door de regering. We zijn voorgelogen door de regering Biden … Ik hou er niet van voorgelogen te worden.”

Behalve dat Shapiro zich afvraagt of hij de zogenaamde deskundigen nog wel kan vertrouwen, eist hij dat er corrigerende maatregelen worden genomen, te beginnen met “iedereen die bij dit soort zaken betrokken is” uit zijn functie te zetten. Degenen in de particuliere sector “moeten worden ontslagen.”

Shapiro, die ook geschoold advocaat is, suggereerde dat “er misschien echte strafrechtelijke vervolging nodig is als je valse gezondheidsinformatie verspreidt onder mensen op basis van nul bewijzen.”

Wetende wat hij nu weet, zei Shapiro, die dubbel gevaccineerd is, dat hij niet zeker weet of hij het COVID-19 mRNA-vaccin zou hebben genomen, maar hij zei: “misschien niet.”

Copyright © 2022 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

COVID-19 VACCIN DOSSIER

Volg Frontnieuws op Telegram