Pieter Omtzigt 'We geven 40 miljard uit maar de armoede neemt toe' v Karien van Gennip Belastingplan

• maandag 31 oktober 2022
  • Categorie: , , ,
  •  Forse toename armoede

31-10-2022

Pieter Omtzigt geeft dat de effecten van het Belastingplan op de koopkracht pas duidelijk zullen worden na de stemmingen, vraagt hoe het Kabinet hier mee om wil gaan. 'Een kernpunt van begrotingen is dat je wil weten wat het met de koopkracht doet' Omtzigt geeft aan dat - ondanks uitgaven van 40 miljard - alle indicatoren een forse toename van de armoede laten zien. - Interruptiedebat tussen Pieter Omtzigt en Karien van Gennip, fragmenten uit debat over het Belastingplan van 2023.

Spreker: Karien van Gennip (Minister SZW). Interrupties door: Pieter Omtzigt 'We geven 40 miljard uit maar de armoede neemt toe'. Voorzitter: Peter Valstar. Bewindspersonen: Karien van Gennip Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid van Nederland. Fragmenten uit: Pakket Belastingplan 2023, Wetgevingsoverleg 31 oktober '22. Locatie: Thorbeckezaal. Commissie: Financiën. ---------------------------------- Bedankt voor het kijken & vergeet niet te abonneren voor uw dagelijkse dosis politiek. Abonneren op Arnews ▶ https://bit.ly/2V7xP3O Steun Arnews d.m.v. een like. Becommentariëren kan in de reacties. ---------------------------------- Live opgenomen beelden uit de Tweede Kamer. U bent vrij om deze te delen. Bedankt voor het kijken. BRON: Tweedekamer.nl

Arnews