Rekenfoutje: nog eens twee ton erbij voor brandweerkazerne Middenmeer

• donderdag 27 oktober 2022
  • Categorie: , ,

• Hollands Kroon - MIDDENMEER -
    In tegenstelling tot wat de gemeente eerder meldde, krijgt de brandweerkazerne van Middenmeer er niet 880.000 maar 1.095.000 euro bij voor nieuwbouw.

Lars van der Bel 26-10-2022

Het college van Hollands Kroon verzocht de gemeenteraad een maand geleden al in te stemmen met een aanvullend krediet vanwege gestegen bouwprijzen, maar naar wat niet veel later bleek is er een rekenfoutje gemaakt van ruim twee ton. Stemming over het onderwerp werd daarom op het laatst tegengehouden. Volgende week donderdag wordt de raad opnieuw verzocht er een oordeel over te vellen.

Behalve de rekenfout, die gemaakt werd door oude prijzen te hanteren, krijgt de raad eenzelfde soort verzoek: om goedkeuring uit te spreken voor de totstandkoming van een moderner onderkomen voor de brandweer op een beter gelegen plek.

Het huidige onderkomen werd vorig al afgeschreven vanwege de staat van het gebouw en de locatie binnen de bebouwde kom. Toen werd er ruim anderhalf miljoen euro vrijgemaakt. Met de verhoging van bijna negen ton vorige maand en ruim twee ton nu, komt de totaalsom voor de nieuwe brandweerkazerne op 2.660.000 euro. Dat wordt als toereikend gezien, ook binnen de huidige economische ontwikkelingen.

Noordhollands Dagblad

Rekenfoutjes, dat ga je krijgen met thuiswerkende ambtenaren, alle controle is zoek. Het valt tegenwoordig ook niet mee om te moeten optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen op de computer.