NRC: Moet Nederland het westen prijsgeven aan het water? Watermanagers: ‘We worden onnodig bang gemaakt’

• vrijdag 14 oktober 2022
  •  Klimaatverandering Nederland moet zich niet nu al voorbereiden op scenario’s in de heel verre toekomst, .....

14-10-2022

Van een onzer correspondenten.

In de NRC een afgewogen artikel over klimaatadaptatie en de planologische keuzen die daarbij kunnen worden gemaakt.

Klimaatverandering Nederland moet zich niet nu al voorbereiden op scenario’s in de heel verre toekomst, maar kan beter vertrouwen op waar het land al eeuwen goed in is: water buiten de deur houden.

‘Laat die zee maar komen.’

Het debat over zulke scenario’s schaadt de reputatie van Nederland, ook als vestigingslocatie, aldus het artikel.

‘Zelfs de banken en verzekeraars worden onnodig bang gemaakt.’

NRC laat deskundigen aan het woord:

‘Voor de zeespiegelstijging moet er de komende eeuwen nog een of twee meter bij. En dat zouden we niet kunnen?’

U vindt het artikel hier.

De NRC was vroeger een kwaliteitskrant, nu is het een verlengstuk van de D'66 propaganda ellende.
    Wie de moeite neemt om even de bij Rijkswaterstaat de cijfers van de jaarlijkse zeespiegelstijging voor de Nederlandse kust te bekijken zal zien dat er al vele jaren een constante stijging is van 1,85 mm. per jaar, dus de doemverhalen passen in de propaganda ellende van D'66 en aanverwante partijen. (Overigens zie ik dat RWS de cijfers over de jaarlijkse stijging onvindbaar gemaakt heeft, maar hier is het goed op te zien): https://clintel.nl/de-zeespiegel-moet-harder-stijgen/
    Dit heeft niets meer met journalistiek te maken maar met angst zaaien onder de bevolking. Als het de zeespiegel niet is, is het wel Corona, als het Corona niet is, is het wel de oorlog in Oekraïne waar we niets mee te maken hebben, als het dat niet is dan is het wel de klimaatverandering, water tekort, immigratie of geef er maar een draai aan. Dit soort leugenkranten zouden verboden moeten worden, maar dan kunnen ze het merendeel van de dag en ochtendbladen wel verbieden..

Even als aanvulling op mijn vorige commentaar en het liegen van NRC: https://unievanwaterschappen.nl/waterveiligheid/zeespiegelstijging/