Kamer weigert debat over explosieve uitspraak Pfizer-directeur: ‘Wat ontzettend triest’

• woensdag 12 oktober 2022
  • Categorie: , ,
  • Debat afgewezen. Oók door Caroline van der Plas. Wat ontzettend triest.

Robin de Boer 12-10-2022

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 02:12

Tijdens een Covid-hoorzitting deed Pfizer-directeur Small een explosieve uitspraak: het coronavaccin was voor het op de markt kwam nooit getest op verspreiding. Deze bekentenis slaat het fundament onder de vaccinatiedrang en het coronapaspoort weg.

BVNL, de partij van Kamerlid Wybren van Haga, vroeg een debat aan. De partij vindt de uitspraak van de Pfizer-directeur zowel schokkend als alarmerend. Was minister Hugo de Jonge hiervan op de hoogte? Waarom is de Tweede Kamer hierover nooit geïnformeerd. Is Nederland bewust voorgelogen over de werking van het vaccin en daarmee in een opzettelijke vaccinatieval gelokt? We zullen het wellicht nooit weten. Van Haga kreeg geen meerderheid voor een debat.

(Video verwijderd? Klik hier...)

Nou, mooi is dat

“Geen steun van het CDA,” zei Kamerlid Peters. “Geen steun,” zei D66-Kamerlid Raemakers. “Geen steun,” zei VVD-Kamerlid Tielen. “Geen steun,” zei ChristenUnie-Kamerlid Ceder.

Ook diverse oppositiepartijen stemden tegen: Denk, PvdD, GroenLinks en SP. Van Haga kreeg ook geen steun van BBB. Alleen JA21, FVD en PVV steunden het verzoek. “Nou, mooi is dat,” reageerde Van Haga.

Schaamteloos

“Debat afgewezen. Oók door Caroline van der Plas. Wat ontzettend triest. Het bewijs dat het kabinet loog komt nota bene van Pfizer zelf,” voegt gezondheidswetenschapper Yvonne Simons toe.

Viruswaarheid-jurist Jeroen Pols stelt: “Het land uit elkaar gedreven, een deel van de bevolking gediscrimineerd met QR-codes, maar geen debat willen als blijkt dat de prikjes helemaal niet geschikt zijn om verspreiding tegen te gaan. Schaamteloos.”