De nieuwe docu over ‘veilige en effectieve’ vaccins die het internet bestormt

• zaterdag 8 oktober 2022
  •  Safe and Effective: A Second Opinion

ZIE HIER de uitzending

8-10-2022

Heb jij hem al gezien? Op diverse platforms is Safe and Effective: A Second Opinion al een miljoen keer bekeken, maar hoe lang blijft hij daar nog staan? Bij blckbx is de film te zien met Nederlandse ondertiteling.

Nu er weer volop geprikt wordt, is deze docu belangrijker dan ooit. Filmmaker Mark Sharman – eerder werkzaam bij BBC en Sky – laat verschillende slachtoffers van vaccinatieschade aan het woord. Hun leven staat totaal op zijn kop sinds de injectie. Schrijnende beelden van soms onomkeerbare gezondheidsschade demonstreren een kille keerzijde van de coronavaccins, die door zoveel medici en overheden als ‘veilig’ werden omschreven. De film belicht ook de opvallende toename van het aantal myocarditis-gevallen en de ‘onverklaarbare’, maar niet te negeren oversterfte.

Het commentaar van de vooraanstaande Britse cardioloog dr. Aseem Malhotra loopt als een rode draad door de film. Malhotra heeft de vaccins lange tijd gepromoot als ‘veilig’, liet zich als één van de eerste artsen vaccineren, maar kwam onlangs tot inkeer. Nu vindt hij dat de vaccinaties per direct gestaakt moeten worden, met name vanwege de vele hartproblemen die zij veroorzaken. Naast Malhotra voert de docu verschillende andere artsen en gezondheidsdeskundigen op. Zij leggen uit waarom het volgens hen medisch en ethisch totaal onverantwoord is om nog langer door te prikken.

Hoe heeft deze ramp zich kunnen voltrekken? Waar is het misgegaan? Om die vraag te beantwoorden, onderzoekt de film de rol van overheden en regulerende instanties. Maar ook de media blijven niet buiten schot, want zonder hun manipulatieve reclametechnieken zouden niet miljoenen mensen zich hebben laten overhalen. Emotioneel onder druk gezet, dezen zij het ‘voor een ander’. Beroofd van hun vrijheid, deden ze het om hun leven terug te krijgen.

Over stichting blckbx

Blckbx is een stichting zonder winstoogmerk die wordt gefinancierd door donaties van haar eigen publiek. Voor de mensen, door de mensen en met de mensen: dát is waar blckbx voor staat.

Hoewel we ervoor zorgen dat we de kosten zo minimaal mogelijk houden, zijn er toch doorlopende kosten om gedegen en professionele content te maken. Denk hierbij aan de techniek, de regie, de redactie, de webredactie en het onderhoud van de studio. Om de continuïteit van blckbx te waarborgen, hebben we daarom jouw hulp nodig.

Als je deze uitzending waardeert en de urgentie van Nederlands grootste onafhankelijke nieuwsplatform inziet, dan nodigen we je van harte uit om ons te steunen. Alleen dankzij regelmatige donaties kunnen wij onafhankelijke content blijven produceren en onze reikwijdte vergroten, met als doel om de wereld beter te begrijpen. Voor de mensen, door de mensen en met steeds méér mensen.STS

blckbx