Damage control van BBB: Boeren mogen niet onteigend worden en 2030 in de wet opnemen is onbespreekbaar

• donderdag 6 oktober 2022
  • Categorie: , ,
  •  Het was gisteren niet de dag van Caroline van der Plas (BBB). Wat heeft ze lopen blunderen.

Mark Jongeneel 6-10-2022

Daarom is het nu tijd voor damage control. Ze heeft de boeren en daarmee heel Nederland in de kou laten staan.

Hoe haalt Caroline van der Plas het in haar hoofd om de stikstofbeul Johan Remkes de liefde te verklaren? Ze zei na de persconferentie een "beetje verliefd" op hem te zijn omdat het rapport "veelbelovend'' is. Een tip voor de BoerBurgerBeweging-vrouw geef voortaan pas je mening als je het hele rapport hebt gelezen. Als mensen als Tjeerd de Groot (D66), Jesse Klaver (GroenLinks) en Attje Kuiken (PvdA) glunderen van geluk na het lezen van dit rapport dan weet je toch automatisch dat het slecht nieuws betekent voor de boeren!?

Caroline van der Plas heeft een hele storm van kritiek over haar heen gehad van rechts Nederland. Dus is het nu tijd voor damage control. Caroline van der Plas denkt door meer duiding te geven de rust weer terug te brengen in de tent en twittert: ''Goed dat Remkes duidelijk heeft benoemd dat ook andere sectoren moeten reduceren. Remkes heeft niet gezegd dat 500-600 boeren gedwongen binnen een jaar worden uitgekocht. En piekbelasters kunnen ook andere bedrijven dan boeren zijn.'' BBB gaat dus helemaal mee in het verhaal van de piekbelasters. Dat is onbegrijpelijk er hebben namelijk geen metingen plaatsgevonden. Meten is immers weten.

(Artikel gaat verder onder de oproep ons te steunen in deze barre tijden)

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis, de energiecrisis, de inflatiecrisis ´én de koopkrachtcrisis heeft DDS het ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Tot slot twittert Caroline van der Plas: ''En laat er geen misverstand over bestaan. Ons standpunt dat boeren niet gedwongen weg moeten worden gejaagd EN 2030 in de wet opnemen BLIJFT voor BBB onbespreekbaar. De mensen/partijen die anders beweren doen zelf geen moer voor de boer behalve roepen in de ruimte.'' De laatste zin van deze tweet laat zien dat BBB niet wil samenwerken met andere partijen. Ook de PVV, FVD en BVNL komen op voor de boeren. De oppositie moet met elkaar samenwerken en zich niet uit elkaar laten spelen. Het partijkartel en mediakartel lachen zich kapot hierdoor kan er nooit een vuist worden gevormd tegen Rutte IV.

DDS