blckbx today:

• woensdag 19 oktober 2022
  • Categorie: , ,
  •  Aanstaande gasrantsoenering Europa | NLP-manipulatie Yale | Informatieclash VS

19-10-2022

ZIE HIER de uitzending

EU-Chef Ursula von der Leyen heeft aangekondigd een collectief handelsplatform op te willen zetten voor de inkoop van vloeibaar gas. In de Verenigde Staten liggen ouders met elkaar in de clinch over welke kinderboeken wel of niet mogen bestaan binnen lokale scholen en bibliotheken. Al in juli 2020, ruim zes maanden voor de wereldwijde uitrol van de coronavaccins, werd op Yale University onderzocht welke taalpatronen en boodschappen gebruikt moesten worden voor een vaccinatiecampagne. Dat en meer in blckbx today.

Woensdag 19 oktober 2022

In deze uitzending onder andere:

- EU-Chef Ursula von der Leyen heeft aangekondigd een collectief handelsplatform op te willen zetten voor de inkoop van vloeibaar gas. Bekende termen zoals "solidair" en "samen" kwamen voorbij. Alleen de vraag is of het plan ons wel uit de energiecrisis kan halen. En hoe zit het nu met de olie en dieselprijzen? Marktanalist Frank Knopers van Geotrendlines staat vanavond bij ons in de uitzending en praat ons bij.

- In de Verenigde Staten liggen ouders met elkaar in de clinch over welke kinderboeken wel of niet mogen bestaan binnen lokale scholen en bibliotheken. Een bepalend conflict over de opvoeding van onze jeugd. "Terwijl de media gretig olie op het vuur gooien door een kant te kiezen, zouden we zorgvuldiger moeten kijken naar wat er werkelijk aan de hand is", aldus Amerika-deskundige Laura Slot, die ons meeneemt in dit dossier over identiteitspolitiek.

- Al in juli 2020, ruim zes maanden voor de wereldwijde uitrol van de coronavaccins, werd op Yale University onderzocht welke taalpatronen en boodschappen gebruikt moesten worden voor een vaccinatiecampagne. Informatie die 1 op 1 overeen lijkt te komen met de onlangs vrijgegeven WOB-documenten over de Nederlandse vaccinatiecampagne. Klein detail: op dat moment was totaal nog niet bekend hoe het vaccin zou werken. NLP-Deskundige Igor van Kaam praat ons bij over deze opmerkelijke gang van zaken.

Desk: Amerika-deskundige Laura Slot, NLP-deskundige Igor van Kaam en marktanalist Frank Knopers

Presentatie: Anne Willemsen

Stel jouw vraag vooraf en LIVE tijdens de uitzending!

Kijkersvragen kunnen via onze Telegram ingestuurd worden. Redacteur Bas Reijnierse gaat daar door de vragen heen en wie weet komt jouw vraag dan in de uitzending! Wil je dat we jouw kijkersvraag zien? Volg ons op Telegram en stel je vraag: https://t.me/blckbxtv

Iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE om 19:00 uur

Het nieuws belicht vanuit het oogpunt dat je van blckbx gewend bent, diepgravend en kritisch. Dat is wat je van blckbx today kan verwachten. Onder aanvoering van Flavio Pasquino verzorgt het team van redacteuren, de webredactie, video editors, de regie en de techniek drie keer in de week dit unieke live actualiteitenprogramma. Hierbij zal geen enkel onderwerp geschuwd worden en streven wij ernaar om de nodige balans aan te brengen in het brede medialandschap.

blckbx today is iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE te zien op blckbx.tv om 19:00 uur. Heb je de uitzending gemist of wil je op een later moment blckbx today terugkijken? blckbx today is na afloop altijd terug te kijken via blckbx.tv.

Kijken dus en deel blckbx today in jouw eigen omgeving!

Over Stichting blckbx

Blckbx is een stichting zonder winstoogmerk die wordt gefinancierd door donaties van haar eigen publiek. Voor de mensen, door de mensen en met de mensen: dát is waar blckbx voor staat.

Hoewel we zorgdragen om de kosten zo minimaal te houden, zijn er toch doorlopende kosten om gedegen en professionele content te maken. Denk hierbij aan de techniek, de regie, de redactie, de webredactie en het onderhoud van de studio. Om de continuïteit van blckbx te waarborgen, hebben we daarom jouw hulp nodig.

Als je deze uitzending waardeert en de urgentie van Nederlands grootste onafhankelijke nieuwsplatform inziet, dan nodigen we je van harte uit om ons te steunen. Alleen dankzij regelmatige donaties kunnen wij onafhankelijke content blijven produceren en onze reikwijdte vergroten, met als doel om de wereld beter te begrijpen. Voor de mensen, door de mensen en met steeds méér mensen.Steun je ons?

blckbx